پلیس لندن به دنبال تحقیقات درباره برگزاری مهمانی در «داونینگ استریت»

14:38 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۸۸۲
پلیس لندن اعلام کرد که درباره مهمانی‌های برگزار شده در ساختمان‌های دولتی این کشور تحقیقات به عمل می‎آورد.

- «کرسیدا دیک»، رئیس پلیس لندن، روز سه‌ شنبه، پنجم بهمن، گفت که پلیس در مورد مهمانی‌هایی که در «داونینگ» و «وایت هال»(محل ساختمان‌های دولتی و دفتر نخست وزیر انگلیس) برگزار شده، به دلیل نقض آشکار قوانین کووید-۱۹ تحقیق خواهد کرد.

به گزارش «ان بی سی»، «دیک»، می‌گوید در حالی که معمولاً پلیس انگلیس به بررسی موارد نقض قرنطینه نمی‌پردازد، اما تصمیم برای آغاز تحقیقات به دنبال شواهد ارائه‌ شده توسط دفتر کابینه بود.

رئیس پلیس لندن همچنین به «نگرانی عمیق عمومی» درباره مهمانی‌های برگزار شده از سوی دولت این کشور در زمان محدودیت‌های کرونایی که نقض قوانین اعمال شده نیز به شمار می‌رود، اذعان کرد.

به گفته وی، «آنچه امروز می‌توانم به شما بگویم این است که اولا در نتیجه اطلاعات ارائه شده توسط تیم تحقیق دفتر کابینه و ثانیا ارزیابی خود افسران من، می‌توانم تأیید کنم که پلیس لندن اکنون در حال بررسی تعدادی از رویداد‌هایی است که طی دو سال گذشته در داونینگ استریت و وایت هال در ارتباط با نقض قوانین کرونایی رخ داده است.»

این تصمیم، چرخشی در موضع پلیس لندن به شمار می‌رود که پیش از این به دلیل خودداری از انجام تحقیق در زمینه مهمانی‌ها در «داونینگ استریت»، هدف انتقادات شدید قرار گرفته بود.

انتشار تصاویر مهمانی حزبی محافظه کاران در میانه اعمال قرنطینه کرونایی در ماه می‌ سال ۲۰۲۰، «بوریس جانسون» را که دوره نخست وزیری متلاطمی می‌گذراند، با کاهش شانس حضور مجدد در دفتر نخست وزیر مواجه کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *