موج ششم کرونا آغاز شد

14:37 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۸۹۲
آمار مبتلایان شناسایی شده کرونا به بالای هفت هزار نفر رسید، برای جلوگیری از افزایش آمار بستری شده‌ها ضرورت رعایت نکاتی بیش از گذشته احساس می‌شود.

- طبق گزارش پویش مردمی ماسک مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان شناسایی‌شده امروز را بالای ۷۰۰۰ نفر اعلام کرد. قبل از شیوع امیکرون، این عدد تا ۱۰۰۰ مبتلا در روز کاهش یافته بود.

تعداد مبتلایان کرونا به مراتب بالاتر است چرا که بسیاری از مبتلایان علایم ندارند یا برای انجام تست مراجعه نمی‌کنند.

در کشورهای متعددی از جهان که واکسیناسیون بالایی داشته‌اند، آمار بستری روزانه امیکرون به مراتب بالاتر از سویه‌های قبلی از جمله دلتا بوده است.

برای جلوگیری از افزایش ناگهانی آمار بستری، اعمال تدابیر جدی از جمله تسریع در واکسیناسیون نوبت سوم، الزامی شدن استفاده از ماسک در خارج از منزل، جلوگیری از برگزاری تجمعات و مراسم به خصوص در محیط‌های بسته، برگزاری کلاس‌ها صرفا به صورت مجازی، اجتناب جدی از سفرهای غیرضروری به خصوص با وسایل نقلیه عمومی، ممنوعیت برگزاری اردوها، ممنوعیت سرو عذا در رستوران‌ها و تالارها، دورکاری کارکنان ادارات، تهویه مناسب سیستم حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو، اتوبوس‌های بین‌شهری، به حداقل رساندن تجمع مردم در مطب‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها ضروری است.

موج ششم کرونا آغاز شد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *