رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت مستمر دولت از بازار سرمایه ادامه دارد

14:48 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۸۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت با بیان اینکه مسیر حمایت از بازار سرمایه به‌طور مستمر ادامه دارد، گفت: در کارگروهی که برای بررسی مسائل بازار سرمایه تشکیل شده است نظر صاحبنظران این عرصه، مدیران سابق بازار بورس، فعالان بازار در جلسات متعدد اخذ شده و پیشنهادات برای حل مشکلات این بازار در حال تدوین است.
- علی بهادری جهرمی ظهر امروز در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه درباره اقدامات دولت برای اصلاح بازار سرمایه گفت: جلسات منظم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ۲ بار در هفته برگزار می‌شود و درآن مسائل اقتصادی روز کشور و بازار سرمایه رصد می‌شود و اعضای تیم اقتصادی دولت تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسته دهگانه وزارت اقتصاد نیز یک تصمیم جدی دولت برای حمایت از بازار سرمایه بود، گفت: مسیر حمایت از بازار سرمایه به طور مستمر ادامه دارد تا آنجاکه رئیس جمهور شب پیش از سفر به روسیه که بازار بورس با ریزش مواجه شده بود، در جلسه‌ مربوط به این موضوع حضور پیدا کرد و دستور داد کارگروهی با حضور معاون اول و تیم اقتصادی کابینه تشکیل شود که این اتفاق رخ داد.

سخنگوی دولت گفت: در کارگروهی که برای بررسی مسائل بازار سرمایه تشکیل شده است نظر صاحبنظران در این عرصه، مدیران سابق بازار بورس، فعالان بازار در جلسات متعدد اخذ شده و پیشنهادات برای حل مشکلات این بازار در حال تدوین است. بسیاری از اصلاحات پایه اقتصادی ممکن است در کوتاه مدت آثار مخربی بر بورس داشته باشند لذا این اقدامات نباید مورد سوال قرار گیرند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه کنترل نرخ ارز تاثیر منفی بر بازار بورس می‌گذارد اما نرخ ارز باید ثبات نسبی داشته باشد، تصریح کرد: البته برخی تصمیمات خارج از دولت نیز روی بورس تاثیر می‌گذارد.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *