گزارش «دیلی میل» درباره نقش افسران پلیس آمریکا در قتل جورج فلوید

11:39 - 09 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۹۳۷
سه افسر پلیس همکار درک شووین، قاتل جورج فلوید، همگی به دلیل کوتاهی در ارائه خدمات پزشکی به فلوید متهم شده‎اند.

- یک دادستان آمریکایی، می‎گوید که سه افسر سابق پلیس مینیاپولیس که متهم به نقض حقوق «جورج فلوید» بودند، آموزش‌های گسترده خود را نادیده گرفته و هیچ کاری برای نجات جان این شهروند سیاه پوست انجام ندادند، آن هم در حالی که «درک شووین»، همکار آنها، زانویش را بر روی گردن «فلوید» فشار می‌داد.

به گزارش «دیلی میل»، «جی. الکساندر کوئنگ»، «توماس لین» و «تو تائو» به دلیل نادیده گرفتن حقوق «فلوید» ۴۶ ساله، آن هم در زمانی که مجری قانون آمریکا در ۲۵ می ۲۰۲۰ بودند، محاکمه می‌شوند.

«درک شووین» ۴۵ ساله در ژوئن سال گذشته میلادی به اتهام قتل «فلوید» به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شد؛ او در انتظار محاکمه جداگانه‌ای برای نقض حقوق «فلوید» است.

«سامانتا ترپل»، دادستان آمریکایی در بیانیه‌ای، می‎گوید «ثانیه به ثانیه، دقیقه به دقیقه، این سه متهم آموزش دیده در زمینه احیای قلبی در کنار شووین ایستادند یا زانو زدند و او به آرامی جورج فلوید را درست در مقابل آن‌ها کُشت.»

به گفته وی، «آن‌ها (همکاران شووین) ترجیح دادند از جورج فلوید، مردی که به او دستبند زده و تحت بازداشت قرار داده بودند، محافظت نکنند.»

«جورج فلوید» پس از اینکه برای ۹ دقیقه و نیم، زیر فشار زانوی «درک شووین» قرار گرفت، جان خود را از دست داد.

«کوئنگ» نیز روی پشت «فلوید» زانو زده بود و «لین» پا‌های این شهروند سیاه‌پوست را پایین نگه داشته بود.

«تائو» نیز از مداخله تماشاگران و شاهدان این قتل که باعث اعتراضات جهانی و بررسی مجدد نژادپرستی پلیس آمریکا شد، جلوگیری می‌کرد.

دادستان آمریکایی همچنین درباره این افسران، می‎گوید «آن‌ها به جای توقف استفاده از زور، از زور استفاده کردند؛ آن‌ها فقط فلوید را زیر زانوهایشان رها کردند.»

وی ادمه داد «ما از شما (دادگاه) می‌خواهیم که این مردان را به خاطر انتخاب هیچ کاری نکردن و تماشای مرگ یک مرد، پاسخگو بدانید.»

کارشناسان حقوقی می‌گویند دادستان‌ها باید ثابت کنند که سه افسر پلیس آمریکا عمداً حقوق قانونی «فلوید» را نقض کرده‎اند، در حالی که وکلای مدافع این افسران احتمالاً فقط «شووین» را مسئول قتل «فلوید» می‌دانند.

«سامانتا ترپل»، دادستان آمریکایی در بخش دیگری گفت که ویدئو‌ها نشان می‌دهند «تائو»، افسر پلیس آمریکا، مستقیماً در کنار «شووین» ایستاده است، اما به جای مداخله، او «فلوید» را مورد تمسخر قرار داد؛ «کوئنگ» نیز هرگز به «شووین» نگفت که «فلوید» را رها کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *