پیوس: می‌توانیم در جام جهانی دست به کار‌های بزرگی بزنیم/ کنعانی‌زادگان باید تنبیه شود، اما...

0:01 - 07 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۰۲۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: اسکوچیچ مربی خوب و فهیمی است و باید به او فرصت دهیم در جام جهانی هم تیم ملی را هدایت نماید.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با میزان، درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران و عراق در انتخابی جام جهانی قطر اظهار داشت: با پیروزی در این دیدار صعود ما به جام جهانی ۱۰۰ درصد قطعی خواهد شد و باید با تمام قوا به میدان برویم. امیدوارم تیم ملی با یک بازی خوب و منطقی سه امتیاز بازی را کسب کرده و با اقتدار و شرایط خوب به جام جهانی برسد.

وی افزود: تیم ملی ایده آل و بسیار خوبی با لژیونر‌ها و بازیکنان داخلی بسیار خوبی که در تیم‌های خود مطرح و تاثیرگذار هستند و از لحاظ کیفیت و محبوبیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند در اختیار داریم. در دهه‌های گذشته این تعداد لژیونر و بازیکنان آماده در اختیار نداشتیم، همه بازیکنان ما سطح بالایی دارند و فقط نیاز به یک هماهنگی بین آنهاست. سرمربی خوب و کاربلدی بالای سر تیم ملی حضور دارد که نظم و انضباط را در اردوی تیم برقرار کرده و امیدوارم فدراسیون فوتبال با در اختیار قرار دادن امکانات مناسب و حمایت‌های کافی به او اجازه دهد کار‌هایی که مد نظر دارد را به طور کامل انجام دهد.

*عراق تیمی موذی است و نباید آن‌ها را دست کم بگیریم

پیوس ادامه داد: عراق تیمی موذی است و نباید آن‌ها را دست کم بگیریم. آن‌ها فوتبال روان و خوبی بازی می‌کنند و از لحاظ تکنیکی و فیزیکی بسیار به ما نزدیک هستند. عراقی‌ها در سال‌های اخیر مربیان خوبی نداشته‌اند و در حال حاضر هم در خط دفاع و دروازه ضعف‌هایی دارند که می‌توانیم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم. تیم ملی با یک ساختار خوب دفاعی و هماهنگی مناسب بازیکنان می‌تواند بسیار خوب عمل کند.

پیشکسوت تیم ملی در پاسخ به این سوال که «آیا این تیم ملی بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟» گفت: نسلی که عازم جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین شد خیلی خوب بود و این نسل را هم می‌توان جزو سه تیم ملی برتر تاریخ نامگذاری کرد. این تیم عالیست و همه چیز برای موفقیت را در اختیار دارد، فقط نبودن بازی‌های تدارکاتی مناسب در تقویم تیم ملی به چشم می‌آید. اگر اردو‌ها و دیدار‌های تدارکاتی مناسبی داشته باشیم و تیم بیش از این هماهنگ شود حتی در جام جهانی هم می‌توانیم دست به کار‌های بزرگی بزنیم.

*غیبت چند بازیکن شاید روی روند تیم ملی تاثیر بگذارد

مهاجم اسبق تیم ملی در رابطه با غیبت چند بازیکن اصلی ایران به علت ابتلا به کرونا عنوان کرد: تیم ملی یکدست است و همه بازیکنان خوب و نزدیک به هم هستند و نیمکت قدرتمندی در اختیار داریم. هر بازیکنی غایب باشد جانشین‌ها می‌توانند به خوبی جای او را پر کنند، زیرا انگیزه‌های بالایی دارند. بیشتر بازیکنان تیم ملی عضو باشگاه‌های اروپایی هستند و تمرین‌های منظم، سخت و سطح بالایی انجام می‌دهند. همه چیز تیم ملی عالی است غیبت چند بازیکن شاید روی روند تیم ملی تاثیر بگذارد، ولی شدید و آنچنانی نخواهد بود.

وی درباره دعوت شهاب زاهدی به تیم ملی گفت: شهاب مهاجمی فیزیکی و تکنیکی است و می‌تواند بازیکن موثری برای تیم ملی باشد. او در شرایط سخت و لیگ پرفشار اوکراین عملکرد مناسبی داشته و بازیکن سرعتی و گلزن است و می‌تواند کمک حال ایران باشد.

*کنعانی‌زادگان باید تنبیه شود، اما...

پیشکسوت تیم ملی در خصوص دعوت محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از حواشی اخیرش خاطرنشان کرد: با محرومیت برای کنعانی‌زادگان موافق نیستم. به هر حال شرایطی پیش آمده و مربی باید مانند یک معلم عمل کرده و به او درس اخلاقی دهد، باید با او صحبت شود تا از لحاظ اخلاقی و رفتاری عملکرد بهتری داشته باشد و چنین خطا‌هایی از او سر نزند. کنعانی‌زادگان اشتباهی مرتکب شده و پس از آن عذرخواهی کرده و در تمام دنیا هم شاهد چنین رفتار‌هایی هستیم. کنعانی‌زادگان باید تنبیه شود، اما در عین حال باید در خدمت تیم ملی بماند، زیرا به درد ما می‌خورد و از دست دادن چنین بازیکنانی ضرر بزرگی برای فوتبال ماست.

پیوس درباره حضور هواداران در این بازی تیم ملی گفت: این اقدام بسیار عالی است و هیچ مشکلی ندارد و فوتبال ما از لحاظ فکری و فرهنگی در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت. حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌تواند باعث شود فیفا و کشور‌های دیگر نگاهی مثبت به ما داشته باشند و تیم‌های خوب دنیا برای بازی دوستانه به ایران بیایند و همچنین بتوانیم میزبانی‌های مهمی را به دست آوریم. با حضور منظم و خوب هواداران در ورزشگاه دیگر حرفی حدیثی پشت سر فوتبال ما نخواهد بود و فیفا هم در زمینه‌های زیادی به ما کمک خواهد کرد. همچنین شعار‌های تند، بی اخلاقی‌ها و فحش‌هایی که در استادیوم می‌شنویم را دیگر نخواهیم دید.

*نظم و انضباط اسکوچیچ در تیم ملی بسیار قابل احترام است

وی درباره صعود نسبتاً ساده و بی دغدغه تیم ملی ایران به جام جهانی تصریح کرد: نظم و انضباطی که اسکوچیچ در تیم ملی حاکم کرده بسیار قابل احترام است و همین عامل باعث موفقیت او شده است. این درست است که بازیکنان بسیار خوبی در اختیار داریم، اما مربی خوب هم همواره تاثیرگذار است و نباید تلاش‌های اسکوچیچ را زیر سوال ببریم. اسکوچیچ مربی خوب و فهیمی است و باید به او فرصت دهیم در جام جهانی هم تیم ملی را هدایت نماید.

آقای گل سال‌های گذشته فوتبال ایران در رابطه با پیشنهادات مربیگری خود عنوان کرد: در حال حاضر پیشنهادات خوبی از چند باشگاه در لیگ یک و لیگ دو دریافت کرده‌ام و در حال بررسی آن‌ها هستم، احتمالا به زودی هدایت یکی از این تیم‌ها را به عهده خواهم گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *