با ورزش می‌توانیم مهارت‌های زندگی را به دانش آموز منتقل کنیم

7:30 - 08 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۰۹۴
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش گفت: در فضای ورزش و محیط ورزش و از طریق ابزار ورزش می‌توانیم مهارت‌های زندگی را به دانش آموز منتقل کنیم، ورزش یک امر تربیتی است از این رو یک کارکرد فرهنگی اجتماعی دارد.
ستاری فرد در گفت‌وگو با میزان در مورد تاثیر ورزش در یادگیری گفت: قطعا ورزش هم بر بهره هوشی  و هم بر رشد و تکامل ذهنی و جسمی  دانش آموز اثر گذار است، از این رو می توان گفت که تربیت بدنی و موضوع ورزش تاثیر بالایی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی ادامه داد: از سویی هم متخصصین تعلیم و تربیت و هم متخصصین حوزه ورزش موضوع ورزش را به عنوان امری تفکیک ناپذیر در نظام تعلیم و تربیت می‌دانند از همین رو نظام تمام ساحتی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت یکی از ساحت‌ها را ساحت تربیت بدنی و زیستی  یعنی توجه به جسم و توان حرکتی دانش آموز  می‌داند.
 
ستاری فرد گفت: ورزش می‌تواند زمینه لازم  را برای تقویت سایر امور تربیتی دانش آموزان در نظر قرار دهد، اعتقاد داریم در فضای ورزش و محیط ورزش و از طریق ابزار ورزش می‌توانیم مهارت‌های زندگی را به دانش آموز منتقل کنیم، ورزش یک امر تربیتی است از این رو یک کارکرد فرهنگی اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: ورزش علاوه بر اینکه کارکرد سلامت محور دارد تربیت محور نیز می‌باشد، چرا که ما از طریق ابزار ورزش می‌توانیم آداب زندگی را به دانش آموز منتقل کرده و مهارت‌های زندگی را به او بیاموزیم. از طریق ورزش می‌توان جمع پذیری و اجتماعی شدن دانش آموز را تقویت کرد.

ستاری فرد گفت: از حیث چالش‌های ورزشی که در سطح کلان کشور شاهد آن هستیم، اعتقاد ما این است که اگر قرار است ورزش‌های همگانی توسعه بیابد جای آن در مدرسه  است، چرا که  شما نمی‌توانید پدر و مادری را وادار کنید که ورزش کند، اما  نسبت به ورزش فرزندان آن‌ها بی تفاوت باشید، اگر ما می‌خواهیم ورزش را همگانی و خانواده محور کنیم جای آن در ورزش مدرس است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش گفت: ورزش قهرمانی و جذب استعداد‌ها در این حوزه در مدرسه اتفاق می‌افتد چرا که هدایت ورزشی مناسب می‌تواند در محیط مدرسه رخ دهد و دانش آموز از همین جا انگیزه پیدا کرده و تربیت شود، اگر ما به دنبال پرورش قهرمان هستیم قهرمانی که برای این کشور بجنگد و افتخار آفرینی کند و عزت، افتخار و هویت ملی این کشور را تقویت کنیم جای آن در مدرسه است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به دلیل آموزش های مجازی و شرایط موجود در کشور علی رغم مجاهدت‌های معلمان سراسر کشور امکان آموزش تمامی ساحت های یادیگری از جمله ورزش فراهم نبوده است ،چرا که با آموزش حضوری و حضور در مدرسه می توان به سایر جنبه های تربیتی همچون ورزش پرداخت . 
 
بیشتر بخوانید:
 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *