چگونه می‌توان اموال غیر منقول را توقیف کرد؟

20:00 - 07 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۳۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یک وکیل دادگستری در خصوص اینکه چگونه می توان مال غیر منقولی که قبلا به ثبت نرسیده باشد توقیف کرد، گفت: در اموالی که سابقه ثبتی ندارند زمانی ملک قابل توقیف است که فرد محکوم علیه در آن تصرف مالکانه داشته باشد یا اینکه به موجب حکم نهایی دادگاه مالک شناخته شود.

حسین عباسی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه در توقیف اموال غیر منقول، با توجه به اینکه ملک قبلا به ثبت رسیده باشد یا نه ،نحوه توقیف متفاوت است، اظهار کرد: در مالی که پیشتر به ثبت رسیده توقیف مال باید به اداره ثبت آن محل اطلاع داده شود تا از نقل و انتقال در امان بماند که اصطلاحا به آن توقیف سندی می گویند برخلاف مال منقول که از جهت فیزیکی توقیف می شود.

وی اضافه کرد: در املاک غیر منقول توقیف سندی می شود یعنی از خرید و فروش آن جلوگیری می شود و هر کسی که ساکن آن خانه است همچنان ساکن باقی می ماند.

این وکیل دادگستری در خصوص اینکه چگونه می توان مال غیر منقولی که قبلا به ثبت نرسیده باشد توقیف کرد، گفت: در اموالی که سابقه ثبتی ندارند زمانی ملک قابل توقیف است که فرد محکوم علیه در آن تصرف مالکانه داشته باشد یا اینکه به موجب حکم نهایی دادگاه مالک شناخته شود.

اتتهای پیام/

 

     


برچسب ها: دانستنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *