تداوم بارش‌ها در کشور

9:25 - 08 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۴۵۸
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت:طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل شمالی شمالی ،شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی ومناطقی از شمال غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد را خواهند داشت .
 
 وی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها مربوط به شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی خواهد بود، اما از  روز یکشنبه مناطقی از چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب بوشهر و سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده و وزش باد را خواهند داشت.

رفیعی:گفت روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود بود، از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و شمال غرب وارد کشور خواهد شد، از این رو  روز سه شنبه استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، فارس، جزایر شمالی خلیج فارس کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری را تحت  تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد :همچنین به تدریج این بارش‌ها به استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی کشیده خواهد شد.

رفیعی گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و استان‌هایی که در  دامنه شرقی البرز مرکزی واقع شدند، همچنین استان فارس وزش باد شدید را خواهیم داشت که در نقاط مستعد سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی ادامه داد:همچنین در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد را همراه با کاهش نسبی دما در پیش خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی در پایان در مورد وضعیت آب و هوایی پایتخت گفت: تهران امروز آسمان صاف درب رخی از ساعات وزش باد را خواهد داشت که در برخی از ساعات شدید خواهد بود. حداکثر دما در گرمترین ساعت ۷ درجه بالای صفر و حداقل دما در مهر آباد به ۲ درجه خواهد رسید.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *