تحریم مقام‌های غرب و اتحادیه اروپا توسط روسیه

23:25 - 08 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۶۱۷
امور خارجه روسیه اعلام کرد که تعدادی از مقام‌های غربی و اتحادیه اروپا را در پاسخ به تحریم‌های ضدروسی اروپا درخصوص شبه جزیره کریمه تحریم کرده است.

- وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پیرامون مقام‌های روسیه به علت سیاست‌های این کشور دربرابر شبه جزیره کریمه اعلام کرد: فدراسیون روسیه بار‌ها اتحادیه اروپا را از بکار گرفتن تحریم‌های یکجانبه به عنوان ابزار‌های غیرقانونی بین المللی برحذر داشته است و در رابطه با تصمیم این اتحادیه برای افزایش تحریم ها، مسکو اعلام کرد که اجازه برای پاسخ متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این خصوص، طرف روسی با پیروی از اصول اقدام متقابل و یکسان، تصمیم به گسترش فهرست مقام‌های اروپایی مشمول تحریم‌ها گرفته است که سفر آن‌ها به روسیه ممنوع می‌شود.

وزارت خارجه روسیه بدون اشاره به تعداد افرادی که شامل تحریم‌های روسیه می‌شوند، خاطرنشان کرد: تحریم‌های روسیه در وهله اول شامل مقام‌های شرکت‌های نظامی خصوصی می‌شود که به دلایلی حساسیت مقام‌های اتحادیه اروپا را برنمی انگیزند. فهرست متقابل افراد مشمول محدودیت‌های روسیه همچنین شامل شماری از مقام‌های نظامی و سازمان‌های حکومتی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌شود که مسئول پیشبرد سیاست‌های ضدروسی و اعمال تدابیر محدود کننده در مورد روس تبار‌ها و رسانه‌های روسی هستند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: یادداشتی با این مضمون مطابق شیوه معمول، به دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه ارسال شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *