عطایی: بازیکنانی به تیم ملی دعوت می‌شوند که بتوانند در المپیک پاریس بازی کنند/ نگران صابر کاظمی هستم

9:52 - 09 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۶۵۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان به تیم ملی دعوت خواهند شد که هم به لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی باشند و هم اینکه سن‌وسال بالایی نداشته باشند.

بهروز عطایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برنامه لیگ ملت‌ها و شناختش از حریفان تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها اظهار داشت: در لیگ ملت‌ها همه مسابقات دشوار هستند و ما در این رقابت‌ها تنها با آرژانتین و مصر و فرانسه بازی نمی‌کنیم. در هفته اول لیگ ملت‌ها به مصاف استرالیا، روسیه، ژاپن و هلند می‌رویم که قدرت کمتری نسبت به سایر حریفانمان در این رقابت‌ها دارند. در هفته دوم کار تا حدود زیادی دشوار خواهد شد؛ چون حریفان ما در این هفته بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا هستند؛ اما در هفته سوم با ایتالیا، صربستان، اسلوونی و لهستان بازی خواهیم داشت که بسیار قدرتمند هستند و در این هفته بازیکنانمان به طور جدی محک خواهند خورد.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از المپیک توکیو، لیگ ملت‌ها اولین تورنمنت جدی در سطح جهانی است تیم‌ها با ترکیب متفاوت و ناشناخته در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد و همین مسئله کار ما را سخت می‌کند. البته تلاش می‌کنیم اطلاعات به‌روزی از بازیکنان این تیم‌ها کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص اینکه در لیگ ملت‌ها از چه بازیکنان استفاده خواهد کرد، گفت: ترکیب تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تلفیقی از بازیکنان جوان، اما سطح بالا و همینطور بازیکنان باتجربه خواهد بود. در این رقابت‌ها با ترکیب‌های مختلف به میدان خواهیم رفت و حداقل به ۱۷، ۱۸ بازیکن بازی خواهیم داد تا بازیکنان کم‌تجربه بتوانند تجربه بین المللی خود را بالا ببرند. مهمترین هدف ما در لیگ ملت‌ها همین موضوع است و فقط نتیجه‌گرایی نیست.

عطایی درباره وضعیت مصدومیت جواد کریمی و اینکه در پست پاسور با کمبود بازیکن روبرو نیست، گفت: جواد چهارشنبه هفته پیش عمل کرد و پس از عمل با او صحبت کردم. خوشبختانه پزشک جواد از عمل جراحی راضی بود. پای جواد حدود ۵، ۶ هفته در آتل خواهد بود و از اوایل اردیبهشت می‌تواند تمرینات جدی خود را آغاز کند.

وی در مورد وضعیت مصدومی علی اصغر مجرد و میثم صالحی عنوان کرد: به احتمال فراوان مجرد به لیگ ملت‌ها خواهد رسید. فاصله بین عمل جراحی پای او با آغاز لیگ ملت‌ها حدود ۹ ماه است و همین فاصله زمانی بهترین فرصت برای بهبودی این بازیکن است. در خصوص وضعیت میثم صالحی هم او پس از عمل جراحی روی کتف مصدومش باید بار دیگر به ایتالیا برود و معاینه و فیزیوتراپی شود. احتمالا میثم به لیگ ملت‌ها نرسد. مهمترین مسئله سلامتی بازیکنان است و تا زمانی که بازیکنان به صورت صد در صد سلامتی خود را پیدا نکنند از آنها استفاده نخواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که در دعوت از بازیکنان چه ملاک‌هایی مدنظر وی است، اظهار داشت: بازیکنان به تیم ملی دعوت خواهند شد که هم به لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی باشند و هم اینکه سن‌وسال بالایی نداشته باشند. چون هدف اصلی ما ساختن تیم برای المپیک پاریس است.

وی در خصوص اینکه لیگ چقدر به کادر فنی تیم ملی در شناخت از بازیکنان کمک کرده، گفت: با توجه به اینکه من و ۲ همکارم در کادر فنی تیم ملی در لیگ هم حضور داریم شناخت کاملی از همه بازیکنان پیدا کرده‌ایم. طلوع‌کیان و جزیده ماموریت دارند گزارش کاملی از عملکرد بازیکنان به من ارائه کنند و این گزارش‌ها به طور مداوم برای من ارسال می‌شود.

عطایی درباره اینکه مربی جدیدی به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: فعلا با همین کادر ادامه خواهیم داد؛ اما به دنبال تقویت آن هستیم و شاید افراد دیگری هم به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد اینکه آیا پیش از لیگ ملت‌ها تیم ملی بازی تدارکاتی خواهد داشت، عنوان کرد: سرمربیان یکی دو تیم برای من پیام فرستادند و درخواست بازی دوستانه داشتند که هنوز پاسخی به این پیشنهاد‌ها نداده‌ام؛ اما اگر بتوانیم در برزیل و پیش از آغاز هفته اول لیگ ملت‌ها، بازی‌های دوستانه با برزیل داشته باشیم از آن استقبال می‌کنم.

وی درباره بحث‌های متفاوتی که پیرامون سبک بازی تیم ملی والیبال ایران می‌شود، گفت: سبک بازی ما تلفیقی از بازی سرعتی و قدرتی است. چون نه مثل ژاپنی‌ها سریع هستیم و نه مثل روس‌ها می‌توانیم قدرتی بازی کنیم؛ بنابراین باید به دنبال این باشیم که از ظرفیت و توانایی بازیکنانمان به بهترین شکل استفاده کنیم. البته والیبال ایران ضعف‌هایی دارد که به طور مثال می‌توان به سرویس‌ها اشاره کرد. باید قدرت سرویس‌ها افزایش پیدا کند. این مسئله به این معنا نیست که حتما باید سرویس پرشی زده شود؛ بلکه باید سرویس‌ها برای تیم‌های حریف مشکل‌ساز شود.

عطایی در مورد افت صابر کاظمی در چند هفته اخیر لیگ برتر والیبال، تصریح کرد: من هم نگران صابر کاظمی هستم. او در حال حاضر فشار زیادی را تحمل می‌کند. چون در تورنمنت‌های زیادی مثل لیگ ملت‌ها، قهرمانی آسیا، باشگاه‌های جهان و بازی کرده و در حال حاضر هم چون شاه‌مهره تیم باشگاهی‌اش محسوب می‌شود به شدت تحت فشار است. امیدوارم با تدابیر کادر فنی شهرداری ارومیه این بازیکن تا پایان لیگ دچار مصدومیت نشود و کیفیت خودش را حفظ کند.

وی درباره حضور در بازی‌های آسیایی و همینطور مسابقات قهرمانی جهان با یک تیم گفت: قطعا در هر دو رویداد با تمام قدرت شرکت خواهیم کرد؛ چرا که این دو رویداد هیچ تداخلی ما هم ندارند.

سرمربی تیم ملی والیبال در پایان در خصوص اینکه آیا بازیکنان زیادی که در لیگ‌های نه چندان مطرح خارجی بازی می‌کنند شانس دعوت به تیم ملی را دارند، خاطرنشان کرد: معیار ما بازی در لیگ‌های معتبر خارجی است و بازیکنانی که در این لیگ‌ها حضور داشته باشند می‌توانند شانس ملی‌پوش شدن داشته باشند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *