تلاش‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌ها قابل تقدیر است

11:25 - 09 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۶۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام‌ها و تلاش‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌ها قابل تقدیر است و این مساله در نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان با حضور رئیس جمهوری تشریح و تبیین شد.

- مجتبی یوسفی اظهار کرد: در نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان که در خدمت رئیس محترم جمهور بودیم در کنار مباحثی که تبیین شد یکی از موارد مطرح شده قدردانی از اقدامات وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در مدت اخیر بود.

پیشرفت قابل توجه در بخش فروش نفت

وی افزود: در کنار اقدام‌ها و کار‌های بلندمدت، یکی از مهمترین نگرانی‌های نمایندگان بحث فروش نفت و تحقق بودجه دولت بود که به همت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران این مساله در مدت اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: در دورافتاده‌ترین مناطق ایران دستگاه‌های حفاری مشغول کار هستند و کارگران و کارکنان نفت از مناطق دورافتاده تا ستاد همگی مشغول به خدمت هستند تا اهداف تعیین شده محقق شود.

قدردانی از همت نفتی‌ها برای تولید و تامین گاز

وی افزود: نکته دیگری که در حضور رئیس جمهوری مطرح شد بحث سرمای هوا و افزایش مصرف گاز بود که یکی از مهمترین اقدام‌های وزارت نفت بحث استمرار تولید و تامین گاز است که باعث شد تا با قطع گاز مواجه نشویم و به امید خدا از روز‌های سرد سال در حال عبور هستیم؛ همچنین لازم است از مردم نیز خواهش کنیم تا با رعایت الگوی مصرف، همکاران صنعت نفت را در تحقق برنامه‌ها و اهداف همراهی کنند.

دیپلماسی انرژی؛ مساله مهم و راهبردی

وی افزود: مساله مهم دیگر بحث دیپلماسی انرژی است که در موضوعاتی مانند اسناد همکاری در روسیه و... شاهد آن بودیم و این مسیر به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

روند‌های مثبت و تخریب‌های منفعت طلبانه

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در بخش توسعه میادین، ساخت داخل، تعمیرات اساسی و... کار‌های خوبی در حال انجام است، افزود: وقتی جهت گیری‌ها و روند‌های مثبت در حال طی شدن است عده‌ای که منافع آن‌ها به خطر افتاده است شروع به تخریب می‌کنند.

یوسفی افزود: در کنار دیپلماسی بین المللی و مباحثی مانند بازگشت به برجام در عین حفظ کرامت ملی، دیپلماسی منطقه‌ای نیز فعال شده است و این مساله این یکی از مزیت‌های این دولت و وزارت امور خارجه و وزارت نفت است؛ در این حال برخی از رسانه‌های معاند خارجی، برخی کشور‌ها و برخی افراد مشاهده می‌شود دست به تخریب می‌زنند و حالا دیپلماسی فعال ما نشان می‌دهد راه صحیح طی شده است.

توجه به کارکنان و نخبگان نفتی

وی با اشاره به اینکه در صنعت نفت نیز در کنار اقدام‌های ارزشمند فعلی، کار‌های بزرگی باید انجام شود که توجه به نخبگان و کارکنان پرتلاش نفت نیز باید در این مسیر حمایت شوند تا برنامه‌ها و اهداف به خوبی محقق شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *