رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ماهواره ناسا پنج هزار شی آسمانی رصد کرد

16:30 - 09 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۸۰۴
ماهواره TESS ناسا از زمان شروع فعالیتش تاکنون پنج هزار شی آسمانی رصد کرده است. این ابزار سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا ارسال شد.

_ مهر به نقل از ایندپندنت نوشت: کاتالوگ کشفیات ماهواره از آن زمان تاکنون وسیع‌تر شده و فقط سال گذشته شامل ۱۶۰۰۰ شی بوده است.

ماهواره TESS همراه یک موشک اسپیس ایکس از فلوریدا به فضا پرتاب شده بود. هدف از طراحی این ماهواره ادامه فعالیت تلسکوپ کپلر بود که حدود ۳۷۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی را رصد کرده بود.

ناسا کشفیات ماهواره را TOI یا اشیا مورد توجه تس (Tess Objects of Interest) نامیده است که شامل سیارات خارج از منظومه شمسی احتمالی و دیگر سیگنال‌های جالب توجه است. ستاره شناسان از میان TOI‌های رصد شده اشیای آسمانی را برای مطالعه دقیق‌تر و با کمک ابزار‌های دیگر انتخاب می‌کنند تا به درک بهتری از آنچه TESS می‌بیند، برسد.

میشل کانیموتو یکی از محققان پست دکتری در MIT می‌گوید: سال گذشته درهمین بازه زمانی TESS بیش ۲۴۰۰ جسم آسمانی رصد کرد. امروز کشفیات این ماهواره دو برابر شده است. من برای دیدن هزاران شی آسمانی جدید در آینده هیجان زده هستم.

البته از آوریل ۲۰۱۸ میلادی که ماهواره جستجوی خود را آغاز کرده تا به اکنون فقط ۱۷۶ شی آسمانی شده، به عنوان سیاره تایید شده اند.

TESS هم اکنون مشغول بررسی نیم کره شمالی و بخش‌هایی از آسمان است که قبلاً توسط تلسکوپ کپلر و ماموریت K۲ رصد شده اند.

هنگامیکه TESS به فضا پرتاب شد، قرار بود یک ماموریت دو ساله انجام دهد و نیمی از مدت زمان پروژه را برای رصد نیمکره جنوبی و نیمه دوم ماموریت را برای رصد نیم کره شمالی صرف کند. از آنجا که ماموریت ماهواره در جولای ۲۰۲۰ میلادی تمدید شد، ابزار مذکور همین روند را دوباره تکرار کرده است. محققان امیدوارند TESS حداقل تا ۲۰۲۵ میلادی به مشاهدات خود ادامه دهد.


برچسب ها: فضا ناسا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *