رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت زندان زنان در آمریکا/از تجاوز جنسی تا اعمال خشونت علیه زندانیان

3:15 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۸۰۷
یک تحقیق فاش می‎کند که تجاوز به زندانیان زن در زندان‎های آمریکا امری رایج به شمار می‎رود.

- در یکی از زندان‌های فدرال زنان در آمریکا، زندانیان فاش کرده‎اند که از سوی افسران اصلاح و تربیت و حتی سرپرست زندان، مورد آزار و اذیت جنسی گسترده قرار گرفته‎اند و زمانی که می‌خواستند در این رابطه صحبت کنند، اغلب تهدید یا مجازات می‌شدند.

به گزارش «یو اس نیوز»، زندانیان و کارکنان مؤسسه اصلاح و تربیت فدرال «دوبلین» در ایالت کالیفرنیا، حتی نامی را برای این زندان انتخاب کرده اند: «باشگاه تجاوز جنسی.»

تحقیقات «آسوشیتد پرس» نیز یک فرهنگ مسموم را در این زندان پیدا کرده که سال‌ها سوءرفتار جنسی توسط کارکنان و پنهان‌کاری‌هایی را امکان‌پذیر می‌کند که تا حد زیادی سوء استفاده را از انظار عمومی دور نگه داشته است.

«آسوشیتد پرس»، اسناد، اظهارات و صحبت‌های ضبط شده از زندانیان را از دفتر فدرال داخلی زندان‌ها به دست آورده و با کارمندان و زندانیان فعلی و سابق زندان مصاحبه کرده است؛ همچنین هزاران صفحه از پرونده‌های دادگاه را از پرونده‌های جنایی و مدنی مربوط به کارکنان زندان «دوبلین»، بررسی کرده است.

این اطلاعات به جزئیات می‌پردازند که چگونه اظهارات زندانیان علیه کارکنان عمدتاً مرد این زندان نادیده گرفته شده یا کنار گذاشته شده است، چگونه زندانیان را می‌توان برای گزارش آزار و اذیت به سلول‌های انفرادی فرستاد و چگونه مقام‎ها، مسئول پیشگیری و تحقیق درباره سوء رفتار جنسی متهم به آزار و اذیت زندانیان شدند.

یکی از زندانیان، می‎گوید که پس از تحمل آزار و اذیت در «دوبلین» غرق در ترس، اضطراب و عصبانیت بوده و به طور غیرقابل کنترل گریه می‌کرده است.

یکی دیگر از زندانیان، می‎گوید زمانی که فریادهایش برای کمک مورد توجه قرار نگرفت به خودکشی فکر کرد و اکنون از اضطراب شدید و اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد.

کارکنان این زندان از قدرت قابل توجهی بر زندانیان برخوردارند و همه جنبه‌های زندگی آن‌ها را از زمان صرف غذا تا زمان خاموشی کنترل می‌کنند و هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن یک زندانی بتواند به خواسته‌های آنها تن ندهد.

اتهامات در «دوبلین»، که تاکنون به دستگیری چهار نفر منجر شده است، یک مشکل فراگیر برای این زندان به حساب می‌آید.

در سال ۲۰۲۰، همان سالی که برخی از زنان در «دوبلین» شکایت کردند، ۴۲۲ مورد شکایت از آزار جنسی کارکنان در سراسر سیستم ۱۲۲ زندان فدرال و ۱۵۳ هزار زندانی وجود داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *