خانواده محبوب‌ترین کانون نزد خداست

12:44 - 29 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۲۶۶
نایب رئیس انجمن روانشناسی اسلامی گفت: خانواده از جایگاه ویژه برخوردار بوده و محبوب‌ترین کانون نزد خدا خانواده است و سکوی پرتاب به سوی خداوند متعال است.

- حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به جایگاه خانواده، گفت: حمایت عاطفی از وظایف مهم انسان‌ها نسبت به یکدیگر است، از این نیازها برآورده نشود، انسان با مشکل مواجه خواهد شد، روح و روان انسان نیازهایی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: روزه گرفتن، از لحاظ روانی ارتباط انسان با خدا را به همراه دارد، نیاز های روانی و روحی اهمیت ویژه‌ای دارد، پیامبر اسلام(ص) در جریان فتح خیبر توسط امام علی(ع)، فرمودند:«پرچم را به دست کسی می‌دهم که خدارا دوست دارد و خدا هم ایشان را دوست دارد.».

خانواده سکوی پرتاب به سوی خداوند متعال است

نایب رئیس انجمن روانشناسی اسلامی ادامه داد: نیازهای روانی ما قراراست درارتباط با خداوند برآورده شود، بستر خانواده از مهمترین محل‌هایی است که این نیازها برآورده می‌شود، خانواده از جایگاه ویژه برخوردار است و محبوب‌ترین کانون نزد خدا خانواده است و سکوی پرتاب به سوی خداوند متعال است.
 
حدیث کساء، حدیث خانواده مهربان و عشق‌ورزی است

هادی تأکید کرد: ازدواج را نباید مورد تمسخر قرار داد، زیرا این نگاه به سنت پیامبر اسلام(ص) خطرناک است، باید از این رفتار دوری کرد، زنان خوب عالم ویژگی مهمی داشتند که غم از چهره همسر خود می‌زدودند، حدیث کساء، حدیث خانواده مهربان و عشق‌ورزی است و عشق‌ورزی در خانواده زمینه نزول و جذب رحمت خداست.

امر به معروف و نهی ازمنکر باید در بحث خانواده بیشتر مورد توجه قرار بگیرد

نایب رئیس انجمن روانشناسی اسلامی تصریح کرد:امر به معروف و نهی ازمنکر باید در بحث خانواده بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، برخورد و رفتار خوب با همسران بخشی از این مهم در دین اسلام است، حمایت‌های عاطفی باید در خانواده دو جانبه باشد.

هادی اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) در مقابل رفتار خوب پیامبر(ص)، حمایت عاطفه نسبت به اشرف مخلوقات داشته است و این حمایت در ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) هم ویژه بوده است و تکیه‌گاه عاطفی یکدیگر بودند.

نایب رئیس انجمن روانشناسی اسلامی ادامه داد: فرزندان و والدین هم باید متقابلاً تکیه‌گاه عاطفی یکدیگر باشند، سرای سالمندان یک موضوع طبیعی است تا افرادی را که کسی را ندارند نگهداری کنند، ولی نباید پدر و مادر را به سرای سالمندان فرستاد، زیرا این تکیه‌گاه عاطفی را نباید از دست داد، باید در این راستا نگاه ویژه‌ای به پدر و مادر داشت.

هادی اظهار داشت: درس عاشورا، اهمیت تکیه‌گاه عاطفی است، ارتباط عاطفی بین امام حسین(ع) و آقا قمر بنی‌هاشم(ع) و حضرت زینب کبری(س) با برادران بزرگوارشان در عاشورا جلوه‌گر است.

وی خاطرنشان کرد: تأخیر در ازدواج برکت را از زندگی انسان دور می‌کند، باید روی بخش روان‌شناختی این موضوع توجه کرد.

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *