ورشکستگی سیستم عدالت کیفری و پلیس انگلیس در پرونده‌های تجاوز جنسی

12:11 - 06 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۸۶۴
گزارش جدید از روند رسیدگی به پرونده های تجاوز جنسی در دادگاه انگلیس، نشان دهنده ادامه روند ناکامی در احقاق حق قربانیان است.
قربانیان تجاوز جنسی در انگیس به طور سیستماتیک در پرونده‌های شکایت خود با شکست مواجه می‌شوند.
 
به گزارش «گاردین»، بازرسی مشترک دو ناظر دولتی در انگلیس، نقص‌های متعددی را در سیستم پلیس و عدالت کیفری انگلیس در پرونده‌های تجاوز جنسی شناسایی کرد.
 
این گزارش نشان می‌دهد که قربانیان تجاوز جنسی به شکلی سیستماتیک در سیستم عدالت کیفری شکست می‌خورند و به طور متوسط دو سال در انتظار آغاز فرآیند محاکمه می‌مانند.
 
یکی از دلایل این امر، عدم همکاری میان پلیس و دادستانی اعلام شده است.
 
براساس گزارش یاد شده، بین گزارش یک جرم به پلیس تا شروع محاکمه تقریبا ۷۰۶ روز فاصله می‌افتد. ضمن این که قربانیان تجاوز جنسی با تاخیر و لغو مکرر دادگاه نیز مواجه می‌شوند.
 
در یک مورد، رسیدگی به یک پرونده تجاوز جنسی ۱۶ سال به دلیل «فقدان شواهد» با وجود ثبت «دی ان اِی» در صحنه، به طول انجامید.
براساس ارقام منتشر شده در اوایل سال جاری، در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱ تنها ۱.۳ درصد از ۶۳ هزار و ۱۳۶ پرونده تجاوز جنسی ثبت شده توسط پلیس منجر به محکومیت احتمالی یک مظنون شد.
 
این گزارش در حالی منتشر شد که دولت انگلیس سال گذشته پس از انتقاد به عملکردش در این زمینه اعلام کرده بود که قصد دارد تا سابقه نامطلوب خود در مورد تجاوز‌های جنسی را اصلاح کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *