رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اوج گیری اسلام هراسی؛ روندی نگران کننده در غرب

5:15 - 10 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۷۸۰
در سال‌های اخیر کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و آمریکا اقدامت ضد اسلامی خود را تشدید کرده‎اند.

یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات امروز جهان علاوه بر گسترش تسلیحات نظامی و گسترش تروریسم، پدیده دشمنی با ادیان و به ویژه اسلام و تلاش برای اسلام هراسی است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، برجسته‌ترین اقدامات در این زمینه شامل ارائه اطلاعات نادرست و تحریف است.

پس از دهه‌ها هدف قرار دادن مظاهر سیاسی جنبش‌های اسلامی، رویکرد‌های قدیمی هدف قرار دادن دین، بازسازی شده است.

علاوه بر انگیزه‌های فرهنگی، عدم آگاهی از اصول، ارزش‌ها و نظام‌های تشریعی اسلام که از ضعفا در برابر حریصان، استثمارگران و غارتگران حمایت می‌کند، انگیزه اصلی این دشمنی است.

آنچه مسلم است این است که اسلام در حال حاضر مورد هدف قرار گرفته و این امر دیگر محدود به رسانه‌ها نیست بلکه سیاست‌های رسمی غرب در این مسیر قرار دارد؛ این موضوع به هیچ عنوان در خدمت صلح و امنیت در جهان نیست.

 فرانسه که در حال حاضر در خط مقدم پروژه جدید غرب برای هدف قرار دادن دین قرار دارد، دیگر به قوانین بازی لیبرال، به ویژه در زمینه آزادی‌های مربوط به انتخاب‌های شخصی مانند عقیده، لباس و اعمال مذهبی پایبند نیست.

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، به یکی از تندروترین روسای جمهور این کشور در قبال اسلام تبدیل شده و در این رویکرد مورد حمایت بخش بزرگی از رسانه‌ها قرار گرفته است، هرچند که بیشتر سازمان‌های حقوق بشری، رویکردی که وی در پیش گرفته است را رد می‌کنند.

در ماه اکتبر گذشته مقام‎های فرانسوی با مطرح کردن ادعای «ترویج افراط گرایی»، مساجدی را در این کشور تعطیل کردند.

«جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه با تایید اینکه حساب‌های بانکی مدیران این مسجد نیز توقیف شده است، می‎گوید «از زمان روی کار آمدن مکرون، ۱۳ سازمان اسلامی و ۹۲ مسجد در این کشور بسته شده‎اند.»

مارس گذشته، گزارشگر ویژه سازمان ملل، گفت «اسلام هراسی ساختار‌های خیالی را پیرامون مسلمانان ایجاد می‌کند که این امر برای توجیه تبعیض، خصومت و خشونت تحت حمایت دولت‌ها علیه مسلمانان با عواقب شدید به کار می‌رود.»

شاید «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، نخستین کسی بود که پروژه جدید غربی را با هدف محدود کردن پدیده دینی، به ویژه اسلام، افشا کرد.

وی با صدور قانون منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا که خود نقض ارزش‌ها و ابراز نابردباری، تنگ نظری و آزار و اذیت تلقی می‌شد، ریاست‌ جمهوری خود را آغاز کرد.

در دوران دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، هدف قرار دادن اسلام به شکلی بی سر و صدا ادامه یافت و ناگهان نهاد‌ها و مساجد اسلامی در کشور‌های غربی به بهانه‌های مختلف با سؤالات حقوقی درباره فعالیت‎ها، متولیان و منابع مالی خود مواجه و مساجد زیادی به خصوص در فرانسه بسته شدند.

اسلام از طریق سیاست‌های کشور‌های غربی و از طریق پدیده اسلام هراسی که با وجود انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و بشردوستانه متوقف نشده، در سطح جهانی هدف قرار گرفته است.

این روند در سال‌های اخیر با هدف قرار دادن مظاهر دینی آشکار شده است؛ حجاب در تعدادی از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه و برخی از ایالت‌های آلمان و دانمارک به طور رسمی ممنوع شده و در پنج سال اخیر تمایل برای سرکوب مسلمانان به منظور محدود کردن گسترش اعمال مذهبی وجود داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *