کارشناس مسائل بین‌الملل: حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای دستاوردهای مثبتی به همراه داشت

3:30 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۵۸۰
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اصول سیاست خارجی ایران اولویت‌دهی به کشورهای همسایه است گفت: قراردادهایی که ایران با چین و روسیه منعقد کرد و حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای همگی دستاوردهای مثبتی را برای کشور به همراه داشت.

میرقاسم مؤمنی در گفت‌و گو با میزان، اظهار داشت: توسعه مناسبات با کشورهای مختلف و اخذ تضمین‌های عملی جهت رسیدن به اهداف ملی از دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی بوده است.

وی ادامه داد: قراردادهایی که ایران با چین و روسیه منعقد کرد و حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای همگی دستاوردهای مثبتی را برای کشور به همراه داشت.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که دولت در بحث سیاست بین الملل نگاه ویژه‌ای به کشورهای همسایه دارد، افزود: اصول سیاست خارجی ما اولویت دهی به کشورهای همسایه است که متاسفانه این اقدام در دولت های قبلی زیاد مورد عنایت نبوده است.

مومنی گفت: اگر بتوانیم در سیاست گذاری هایمان از حالت بالقوه به بالفعل برسیم دولت در آینده موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: دولت باید دو عنصر اجرای قوانین و انتصاب مدیران شایسته را همواره در نظر داشته باشد تا در جهت اجرای قوانین، فعالیت بهتری داشته باشد.

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: دولت در بحث کسب و کارهای داخلی پیشرفت خوبی داشته است. البته در مباحث کسب و کارهای بین الملل اگر یک سری کارها به بخش خصوصی واگذار شود بسیاری از مشکلات مالی کشور حل خواهد شد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *