رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درخشان: در جام جهانی فرقی نمی‌کند با چه تیمی هم گروه می‌شویم/ به جای تغییر سرمربی به فکر بازی‌های تدارکاتی باشید

14:42 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۱۱۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: از بین اوکراین، اسکاتلند و ولز هر کدام صعود کنند فرقی نمی‌کند و هر سه تیم قدرت بالایی دارند.

حمید درخشان در گفت‌وگو با میزان، درباره همگروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا در جام جهانی قطر اظهار داشت: قرعه ایران بد نیست بلکه خوب است و شانس صعود برای ما وجود دارد. ایران در هر گروهی قرار می‌گرفت سختی‌های خودش را داشت؛ چون ما اکنون وارد ویترین جهانی شدیم و تیم‌های قدرتمندی در این تورنمنت حضور دارند.

وی افزود: در جام جهانی فرقی نمی‌کند با چه تیمی هم گروه می‌شویم باید تدابیری بیاندیشیم که آماده حضور در این مسابقات باشیم. حریف پلی آف اروپا هر تیمی بیاید سخت است. اسکاتلند و ولز به سبک تیم ملی انگلیس بازی می‌کنند، اما مهم این است بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کشورمان چطور باشد. شانس صعود داریم، اما کار راحتی نیست و نیازمند تلاش و تدبیر کادرفنی و فدراسیون است تا با اعتبار پا به مسابقات بگذاریم.

*انگلیس مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی است

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران درباره جذابیت تقابل ایران با آمریکا و انگلیس تصریح کرد: در جام جهانی ۹۸ با آمریکا بازی کردیم و توانستیم این تیم را شکست دهیم. بازی با آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ ناخواسته به دیدار با آن‌ها در جام جهانی ۹۸ ربط پیدا می‌کند و امیدوارم بتوانیم در این دوره هم مقابل آن‌ها پیروز باشیم. انگلیس مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی است و ما با تیمی بازی داریم که بیشترین ارزش در بین تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی را دارد و مسلماً بازی فوق‌العاده سختی را با آن‌ها خواهیم داشت.

درخشان در پاسخ به این سوال که چه تیمی از میان اوکراین، اسکاتلند و ولز همگروه ایران می‌شود عنوان کرد: هر کدام از این تیم‌ها صعود کنند فرقی نمی‌کند و هر سه تیم قدرت بالایی دارند. اسکاتلند و ولز از لحاظ تاکتیکی، قدرت و فیزیک همانند انگلیس هستند. از نظر من ولز شانس بیشتری برای صعود دارد.

*در این شرایط تغییر سرمربی صلاح نیست

وی درباره تغییر سرمربی تیم ملی گفت: در این شرایط تغییر سرمربی صلاح نیست. اسکوچیچ طی این مدت از لحاظ شخصیتی، روحی و روانی تیم را به خوبی می‌شناسد. از نظر من می‌توان به جای فکر کردن به تغییر سرمربی به فکر تدارک برای بازی با تیم‌های بزرگ باشیم تا در جام جهانی اعتبارمان از بین نرود.

درخشان در پایان در خصوص بازی پرسپولیس با تیم فوتبال هوادار خاطرنشان کرد: پرسپولیس شرایط خوبی را دنبال می‌کند، اما شانس قهرمانی برای آن‌ها پایین است. سرخپوشان در تمام بازی‌ها محکوم به بُرد هستند. حتی اگر در یک بازی تساوی بگیریم ممکن است دیگر شانسی  برای قهرمانی وجود نداشته باشد. هربازی برای ما حکم فینال  دارد و باید به این شانس هم باشیم تا استقلال بازی هایش را واگذار کند تا ما در صدر قرار بگیریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *