تاثیر ویرانگر کرونا بر جوامع فقیر و کم درآمد در آمریکا

11:47 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۲۵۷
یک گزارش نشان می‎دهد که جوامع فقیر و کم درآمد در آمریکا تحت تاثیر شدید شیوع کرونا قرار گرفته‎اند.

- تأثیر مخرب همه‌گیری کووید-۱۹ بر جوامع فقیر و کم درآمد در سراسر آمریکا در گزارشی که به تازگی انتشار یافت، آشکار شده و نتیجه‌گیری می‌کند که اگرچه این ویروس بین فقیر و غنی تمایز قائل نمی‌شود، اما جامعه و دولت آمریکا این کار را می‌کنند.

به گزارش «گاردین»، در حالی که آمریکا به نقطه وحشتناک یک میلیون مرگ بر اثر کرونا نزدیک می‌شود، گزارش جدید، تلفات انسانی بسیار نامتناسبی را نشان می‌دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از سه هزار شهر در سراسر آمریکا، مشخص شد که مرگ و میر کرونایی افراد در شهر‌ها و مناطق فقیرتر به طور کلی تقریباً دوبرابر میزان مرگ و میر افراد در شهر‌های ثروتمندتر بوده است.

با نگاهی به کشنده‌ترین موج‌های ویروس، اختلاف در میزان مرگ و میر بیشتر می‌شود.

در طول موج سوم همه‌گیری در آمریکا، در زمستان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، نرخ مرگ و میر در فقیرترین شهر‌های این کشور چهار و نیم برابر بیشتر از آن شهر‌هایی بود که بالاترین درآمد را داشتند.

در طول موج اخیر امیکرون، این واگرایی در میزان مرگ و میر تقریباً سه برابر بود.

نویسندگان دریافتند که چنین شکاف خیره‌ کننده‌ای در نتایج را نمی‌توان با تفاوت در میزان واکسیناسیون توضیح داد، چرا که بیش از نیمی از جمعیت فقیرترین شهر‌ها دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

«ویلیام باربر»، مسئول کمپین «مردم فقیر» که این تحقیق را آماده کرده است، می‎گوید «یافته‌های این گزارش حاکی از غفلت و گاه تصمیمات عمدی برای عدم تمرکز بر فقراست؛ بی توجهی به افراد فقیر و کم ثروت در این کشور در طول یک بیماری همه گیر، غیر اخلاقی، تکان دهنده و ناعادلانه است.»

این گزارش توسط کمپین «مردم فقیر» با مشارکت تیمی از اقتصاددانان در شبکه راه حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل (SDSN) تهیه شده است.

نویسندگان این گزارش، شهر‌های آمریکا را بر اساس تلاقی فقر و نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ رتبه بندی می‌کنند.

در صدر فهرست، شهر «گلکس»، یک جامعه روستایی کوچک در جنوب غربی ویرجینیا قرار دارد.

نرخ مرگ و میر این شهر کوچک از ۲۹۹ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سطح این کشور به رقم شگفت انگیز هزار و ۱۳۴ رسیده است.

همچنین تقریبا نیمی از جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نابرابری‌های نژادی در مرکز تجربه همه گیری کرونا در آمریکا بوده است.

مشخص شده است که سیاه‌پوستان و لاتین تبار‌ها در شهر نیویورک، دو برابر سفیدپوستان و آسیایی تبار‌ها بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *