علی نصیریان: سینمای ایران نیازمند حمایت از فیلمنامه نویسان جوان و بها دادن به ایده‌های تازه است

8:35 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۸۹۸
بازیگر فیلم سینمایی «مسخره باز» گفت: از نظر من قرن تازه موقعیتی تازه برای سینما است، حال که وارد این قرن شدیم بهتر است تا به تغییرات اساسی تر نگاه کنیم. مطمئن باشید که آینده سینمای کشور در دست جوانان است اما باید در این راه از تجربه پیشکسوتان هم استفاده کنیم.

علی نصیریان در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چندین پیشنهاد بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی داشته‌‌ام اما فعلا در حال مطالعه فیلمنامه‌ها هستم و باید دید در انتها آیا اثری مرا برای حضور جذب خواهد کرد یا خیر. 

وی در همین رابطه ادامه داد: ترجیحم بر این است که در نهایت بتوانم در اثری قابل دفاع بازی کنم، در حال حاضر در شرایطی هستم که یک نقش باید جذابیت‌های ویژه‌ای داشته باشد تا آن را بپذیرم، طی این سالهای فعالیتم نقش‌های متفاوتی بازی کرده‌ام و سخت است که یک کارکتر برایم تازگی داشته باشد اما در هر صورت همواره از نقشهای تازه و موثر استقبال می‌کنم.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره سینما در قرن جدید اضافه کرد: به نظر من سینما نیازمند تغییری اساسی در قرن جدید است، ما در مرحله تازه‌ای تجربه تصویر قرار داریم و اگر می‌خواهیم خودمان و سینمایمان حرفی برای گفتن داشته باشد نباید به راهی که تا امروز رفته ایم اکتفا کنیم. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: آنچه مشخص است نیاز اساسی و اصلی برای تغییر در مسیر سینمای کشور حمایت از فیلمنامه نویسان جوان و بها دادن به ایده های تازه است، ما اگر می‌خواهیم سینما را تغییر دهیم در گام اول باید به حمایت از فیلمنامه نویسان و کشف استعدادهای تازه نمایشنامه نویسی بپردازیم. 

بازیگر فیلم سینمایی «مسخره باز» در همین رابطه ادامه داد: فیلمنامه بنیاد اساسی و اصلی سینما است، بعد از آن عناصری همچون کارگردان، بازیگران و سایر عوامل به آن اضافه می شوند. اگر بتوانیم در عرصه فیلمنامه نویسی رشد کنیم بدون شک تاثیر و تغییرات اساسی آن را در محصولات سینمایی خواهیم دید. 

نصیریان در همین رابطه خاطرنشان کرد: از نظر من قرن تازه موقعیتی تازه برای سینما است، حال که وارد این قرن شدیم بهتر است تا به تغییرات اساسی تر نگاه کنیم. مطمئن باشید که آینده سینمای کشور در دست جوانان است اما باید در این راه از تجربه پیشکسوتان هم استفاده کنیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *