ناصر نصیر: هیچ قانونی برای وصول دستمزد بازیگران وجود ندارد

14:00 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۸۳۶
بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: متاسفانه ساز و کار جدی برای وصول دستمزد بازیگران وجود ندارد، از طرفی روحیه بازیگران هم به نحوی نیست که کار را به شکایت و شکایت کشی برسانند، زیرا این کار زمان زیادی از آن‌ها می‌گیرد و در نهایت هم بی فایده است.

رامین ناصرنصیر در گفت‌وگو با میزان درباره حواشی دستمزد و قرارداد بازیگران اضافه کرد: واقعیت امر دستمزد بازیگران و قرارداد‌های آن‌ها قابل پیگیری نیست، به نوعی که اگر من به عنوان بازیگر دستمزدم را دریافت نکنم نمی‌توانم در قبال آن قرارداد کار خاصی انجام دهم.

وی با اشاره به تجربه خود از عدم پرداخت دستمزدش اظهار کرد: من در گوشه‌ خانه ام جعبه کفشی دارم که مملو از چک‌های برگشتی و وصول نشده تهیه کنندگان است، علاوه بر این چک‌ها در بسیاری از موارد بنا بر اعتماد و دوستی قرارداد لفظی بوده که آن‌ها هم پرداخت نشده است.

بازیگر سریال «جشن سربرون» ادامه داد: متاسفانه ساز و کار جدی برای وصول دستمزد بازیگران وجود ندارد، از طرفی روحیه بازیگران هم به نحوی نیست که کار را به شکایت و شکایت کشی برسانند، زیرا این کار زمان زیادی از آن‌ها می‌گیرد و در نهایت هم بی فایده است. متاسفانه در نهایت کار به جایی می‌رسد که بعد از شکایت حتی باید قید پولمان را بزنیم. من اگر طلبهایم طی سال‌های بازیگری را می‌گرفتم امروز به راحتی می‌توانستم یک آپارتمان بزرگ در تهران بخرم.

وی در همین راستا اظهار کرد: آخرین بار سال گذشته در اثری به ایفای نقش پرداختم، به هیچ وجه دستمزدم پرداخت نشد و همه خودشان را کنار کشیدند، نکته عجیب آنجاست که با این وجود آن تهیه کننده همچنان مشغول فعالیت است و با وجود بدقولی و بدحسابی هیچ فردی جلوی فعالیت وی را نمی‌گیرد.

ناصرنصیر در قبال عدم پرداخت دستمزد بازیگران در تئاتر خاطرنشان کرد: متاسفانه این وضع در تئاتر هم احساس می‌شود، با وجود اینکه دستمزد بازیگران تئاتر بسیار اندک است، اما گا‌ها همان مبلغ هم پرداخت نمی‌شود و این بازیگران از همین طریق امرار معاش می‌کنند مدت‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *