مرگ و میر مهاجران در امتداد مرزهای آمریکا و مکزیک/سد تجاوز و آدم ربایی مقابل سیل مهاجران

0:45 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۳۷۶
یک گزارش نشان می دهد تاکنون بیش از هفت هزار مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده اند.

- آژانس بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل، که بر مهاجرت نظارت می‌کند، می گوید دستکم ۶۵۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ هنگام عبور از مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده اند.

به گزارش «کانورسیشن»، این رقم بالاترین رقم از زمانی بود که دولت آمریکا گزارش مرگ و میر بین آمریکا و مکزیک در مرز‌ها را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد.

بر اساس آمار‌های موجود، از آغاز گزارش مرگ و میر‌ها در سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از هفت هزار مهاجر در این مرزها جان خود را از دست داده اند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، که مرگ و میر مهاجران را در بازه زمانی کمی متفاوت تخمین می‌زند، می گوید که از اکتبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۵۵۷ مهاجر در امتداد مرزها، جان خود را از دست داده اند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز ۲۲۷ نفر از مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده اند.

اما یک هشدار مهم برای برآورد‌های جدید وجود دارد؛ آژانس بین المللی مهاجرت می گوید که آمار و ارقام مرگ و میر اعلام شده مهاجران کمتر از آمار واقعی است.

روند مهاجرت در امتداد مرزهای آمریکا و مکزیک اخیراً تغییر کرده است.

بیشتر افرادی که از مرز عبور می‌کنند اهل مکزیک نیستند، بلکه از گواتمالا، هندوراس و السالوادور به این منطقه سفر کرده اند.

مردم به دلایل پیچیده از جمله خشونت و کمبود فرصت‌های کاری در کشور‌های خود مهاجرت می‌کنند و سعی می‌کنند از مرزهای آمریکا و مکزیک عبور کنند.

اما سفر در سراسر آمریکای مرکزی و مکزیک نیز مملو از احتمال خشونت، از جمله تجاوز جنسی و آدم ربایی است.

هنگامی که مهاجران هنگام عبور از مرز جان خود را از دست می‌دهند، اغلب این خانواده‌ها هستند که سوال می‌پرسند و داستان اقوام گمشده خود را به اطلاع اداره گمرگ و مرزبانی آمریکا می‌رسانند اما گاهی ترس مهاجران از بازداشت و اخراج مانع از آن می‌شود که به طور کلی با مقامات اداره گمرک و مرزبانی آمریکا صحبت کنند.

بیشتر شهر‌های کوچک آمریکا در امتداد مرز با مکزیک دستکم یک مورد مرگ را در سال ۲۰۲۱ ثبت کردند؛ بالاترین میزان مربوط به شهر «پیما» در ایالت آریزونا با ۲۱۹ مرگ مهاجر ثبت شده در آن سال بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *