دور جدید خشونت‎ها علیه مسلمانان در هند

12:44 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۵۸۵
دور جدید خشونت علیه مسلمانان در هند، از سال ۲۰۲۰ بی سابقه بوده است.
مسلمانان هند به تازگی هدف خشونت هندو‌هایی قرار گرفتند که در قالب برگزاری جشن موسوم به «هانومان جایانتی» به یک مسجد یورش بردند.
 
به گزارش «اسکای نیوز، اسکرول و ایندیا تی وی نیوز»، دور جدیدی از خشونت علیه مسلمانان در هند به بهانه برگزاری یک جشن در محله «جهانگیر پوری» در شمال غربی دهلی در روز شنبه آغاز شد؛ این دور از خشونت‌ها تا روز یکشنبه نیز ادامه داشت.
 
پلیس هند با استفاده از این رویداد و به بهانه حفظ نظم و قانون در شهر، اقدام به گشت زنی پهپادی و نظارت فشرده روی بام ساختمان‌های واقع در مناطق حساس پایتخت این کشور کرد.
 
ضمن این که شمار نیرو‌های پلیس در مناطق مختلف «دهلی نو» افزایش یافته است.
 
پلیس دهلی مدعی است که دستکم ۹ نفر از جمله هشت افسر پلیس در جریان این درگیری‌ها زخمی شدند؛ پلیس، همچنین ۲۰ نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.
 
در همین حال، یک تیم پزشکی قانونی هشت نفره از دهلی برای جمع آوری شواهد و نمونه‌های مربوط به خشونت جمعی علیه مسلمانان به منطقه «جهانگیر پوری» رفته و محل حادثه را بررسی می‌کنند.
 
پیش بینی می‌شود این تیم ظرف یک هفته گزارش خود را از این حادثه ارائه کند.
 
حادثه روز‌های اخیر، بدترین موج خشونت در دهلی از سال ۲۰۲۰ است که در آن ۵۳ نفر در اعتراض‌ها به قانون جنجالی شهروندی جان باختند.
 
خشونت اخیر علیه مسلمانان در هند در حالی رخ می‌دهد که در هفته‌های اخیر مسلمان هند به دفعات هدف خشونت هندوها قرار گرفته‎اند.
اگرچه خشونت علیه مسلمانان در هند از زمان استقلال این کشور از انگلیس در سال ۱۹۴۷ آغاز شده، اما قطب بندی‌های نخست وزیر این کشور سبب افزایش این خشونت‌ها شده است.
 
حزب «بهاراتا جاناتا»، حزب متبوع «مودی» در پی تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان هدف انتقاد شدید قرار گرفته است.
 
این حزب در سال‌های اخیر گروه‌های افراطی را ترغیب کرده تا به بهانه حمایت از هندوها، به خشونت علیه مسلمانان بپردازند.
 
در مجموعه‌ای از این خشونت‌ها در اوایل ماه جاری، یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.
 
همزمان وزیر امور اقلیت کابینه «مودی» ضمن کم اهمیت جلوه دادن حوادث اخیر، مدعی شد که تشدید عدم تساهل در میان جوامع مذهبی در هند واقعیت ندارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *