رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرانسه؛ کانون اسلام هراسی و نفرت پراکنی علیه مسلمانان در اروپا

0:55 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۰۹
طی سال‌های اخیر سیاستمداران فرانسه همواره در تلاش برای محدود کردن مسلمانان و ایجاد نفرت علیه اسلام در این کشور بوده اند.

- از لحاظ تاریخی، مسلمانان در فرانسه در معرض نمایش‌های بیگانه هراسی و نفرت بوده اند.

به گزارش پایگاه «impakter»، علاوه بر آن، دولت این کشور قوانین اسلام هراسی را علیه شهروندان مسلمان خود وضع می‌کند.

مانند قانون سال ۲۰۰۴ دولت فرانسه مبنی بر ممنوعیت پوشیدن نقاب و برقع در تمام مدارس و مکان‌های عمومی.

این قانون مدعی است «هیچکس نمی‌تواند در فضای عمومی لباسی بپوشد که برای پنهان کردن صورت است؛ این اقدامات می‌تواند خطری برای امنیت عمومی باشد و حداقل الزامات زندگی در جامعه را نادیده بگیرد.»

بر اساس این قانون، هر موردی از تخلف، جریمه ۱۵۰ یورویی در پی دارد.

اخیرا نیز «مارین لوپن»، سیاستمدار فرانسوی از جناح راست افراطی اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، پوشیدن حجاب در تمام مکان‌های عمومی در فرانسه را غیرقانونی می‌کند.

لوپن در مصاحبه‌ با «فرانس اینتر»، قصد خود را مبنی بر ممنوعیت حجاب در همه مکان‌های عمومی تایید و از نظر خود حمایت کرد.

جامعه مسلمان فرانسه بار روانی تجربه کردن تعصب نژادی و تبعیض مذهبی را به دوش می‌کشد.

با افزایش تعداد مهاجران در فرانسه طی سال‌های گذشته، اسلام و مهاجرت موضوع اصلی بیشتر بحث‌ها و مبارزات سیاسی اخیر بوده است.

انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه قطعا تحت سلطه دیدگاه‌های افراطی و محافظه‌کار در مورد چگونگی آینده جامعه فرانسه است.

برنامه لوپن در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور فرانسه شامل محدودیت‌هایی برای زنان مسلمان و سیاست‌های مهاجرتی است.

در مورد انتخابات، روزنامه نگاران فرانسوی آن را دارای یک «فضای سیاسی مسموم» توصیف کرده اند که ناشی از گسترش ایده‌های نژادپرستانه و تبعیض مذهبی است.

به مدت چندین دهه، بسیاری از سیاستمداران فرانسوی، مسلمانان فرانسه را خطرناک می‌دانند، حتی بیشتر از آغاز دوره ریاست جمهوری «امانوئل مکرون».

«مکرون» نیز مبارزه با به اصطلاح «تجزیه طلبی اسلامی» را موضوع اصلی کارزار انتخاباتی خود قرار داد؛ وی در سخنرانی دور نخست انتخابات اخیر خود در ۱۰ آوریل پروژه خود را برای «پیشرفت، باز بودن و استقلال فرانسه و اروپا» مطرح کرد.

در ۲۴ آوریل ۲۰۲۱، دولت فرانسه بر اساس قانون «امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم»، ده‌ها مسجد و مؤسسه خیریه مسلمانان در فرانسه را تعطیل کرد.

این واقعیت برای بسیاری از مسلمانان فرانسوی است، به ویژه برای کسانی که درآمد‌های پایینی دارند. (در مورد بسیاری از مهاجران جدید به دلیل مشکلات یافتن شغلی با درآمد مناسب.)

این‌ها برخی از مواردی است که مسلمانان فرانسه با آنها روبرو هستند: جریان مداوم سخنرانی‌های نژادپرستانه در اخبار؛ تبعیض و طرد اجتماعی روز افزون زنان با حجاب؛ خشونت علیه مردان و زنان مسلمان و محکومیت‌های توهین آمیز، تا بالاترین سطح دولت و دستگاه‌های نظارت جمعی که منجر به جرم انگاری آشکار اعمال مذهبی می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *