درخواست هم حزبی‌های جانسون برای استعفای وی از نخست وزیری

11:04 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۱۳
مقام‌های ارشد حزب محافظه کار انگلیس نیز خواستار استعفای جانسون هستند.
نمایندگان پارلمان انگلیس از طرح رئیس حزب «کارگر» مبنی بر درخواست تحقیق پارلمانی پیرامون «پارتی گیت»، حمایت کردند. این در حالیست که در میانه تحقیقات پلیس «متروپولیتن»، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس به دلیل این رسوایی برای استعفا از مقامش تحت فشار است.
 
به گزارش «اسپوتنیک»، طرح رئیس حزب «کارگر» انگلیس درباره رای گیری به منظور بررسی دروغگویی «جانسون»، پس از جلسه‌ای چند ساعته در مجلس عوام این کشور، رای موافق را به دست آورد.
 
این امر به معنای رسیدگی به پرونده دروغگویی «جانسون» از سوی کمیته‌ای در مجلس عوام انگلیس است.
 
در پی موافقت مجلس عوام با این طرح، شخصیت‌های ارشد حزب محافظه کار انگلیس، حزب متبوع نخست وزیر این کشور، درخواست‌های جدیدی برای کناره گیری وی از قدرت مطرح کنند.
 
در همین چارچوب وزیر سابق «برگزیت» انگلیس اعلام کرد که قطعا به کناره گیری «جانسون» رای می‌دهد.
 
وزیر سابق بهداشت کابینه «جانسون» نیز ضمن ناامید کننده و تکان دهنده خواندن جریمه صادر شده برای «جانسون»، از تحقیق پارلمان در مورد «پارتی گیت» حمایت کرد.
 
رئیس کمیته امور قانون اساسی مجلس عوام انگلیس نیز گفت که نامه عدم اعتماد «جانسون» نوشته شده است.
با وجود این، نخست وزیر انگلیس، درخواست‌ها برای استعفا را رد کرده و گفت «فکر نمی‌کنم این کار درستی باشد و به دستور کار دولت، ادامه می‌دهم.»
براساس نظرسنجی ها، بیش از ۵۰ درصد از انگلیسی‌ها فکر می‌کنند که «جانسون» باید پس از جریمه پلیس به دلیل «پارتی گیت» استعفا بدهد.
 
رسوایی «پارتی گیت» به حضور «جانسون» در مهمانی‌هایی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در میانه اعمال قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی اشاره دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *