سهرابیان: هدفمان ۲ رقمی شدن مدال‌های قایقرانی در هانگژو است/ نصیری برای مهاجرت برنامه‌ریزی کرده بود

8:45 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۷۴۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: نفراتی مانند نازنین ملایی نخبه‌های قایقرانی ایران هستند و قطعاً انتظار داریم که وی ۲-۳ مدال در ماده‌های مختلف بگیرد.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به اعمال نفوذ چینی‌ها به خاطر میزبانی از بازی‌های آسیایی و ایجاد تغییرات در ماده‌های مختلف رشته قایقرانی، اظهار داشت: همیشه شاهد چنین تصمیماتی از سوی کشور‌های میزبان بازی‌های آسیایی بوده‌ایم و حتی در دوره گذشته این بازی‌ها در جاکارتا کشور اندونزی با گنجاندن رشته پنجاک سیلات توانست تعداد زیادی مدال بگیرد و جایگاه خود در رده‌بندی نهایی را بهبود بخشد. در هر صورت نمی‌توان ایراد قانونی به این اقدام چینی‌ها گرفت چرا که اگر بازی‌های آسیایی به میزبانی ایران برگزار شود، قطعاً ما هم رشته زورخانه‌ای را به رشته‌های این رویداد اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: چینی‌ها ماده سبک وزن روئنیگ در بخش زنان را حذف کرده‌اند، زیرا می‌دانستند که احتمال کسب مدال طلای برای ایران بسیار بالاست. این اقدام چینی‌ها به قدرت و نفوذشان در کنفدراسیون قایقرانی آسیا و فدراسیون جهانی قایقرانی مربوط است. البته با وجود این شرایط این موضوع را به اطلاع کنفدراسیون قایقرانی آسیا و فدراسیون جهانی این رشته رسانده‌ایم و باید ببنیم در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد. با همه این شرایط به شما قول می‌دهم که تمام قایقرانان ایرانی برای کسب مدال و بهترین سکو خواهند جنگید.

رئیس فدراسیون قایقرانی درخصوص اقدام بهمن نصیری و مهاجرت به جمهوری آذربایجان، گفت: بهمن رفت، چون برنامه‌ریزی کرده بود که برود. برای این که نصیری از تصمیمش برگردد و همچنان برای ایران پارو بزند خیلی تلاش کردم و باید بگویم به خاطر قول‌هایی که به وی داده بودم، شرمنده‌اش شدم. خدا شاهد است که برای میسر شدن روند استخدام نصیری به همه رو انداختم و از قضا همه مسئولان قول مساعدت می‌دادند، اما وقتی کار به جای حساس خود می‌رسید، همه چیز از یادشان می‌رفت.

وی با تاکید بر بسته بودن دست وزارت ورزش و جوانان در استخدام قهرمانان ورزشی، تصریح کرد: امیدوارم با حمایت‌های وزیر ورزش قول استخدامی که به نصیری داده شده بود، عملی شود و در نهایت این قایقران به ایران برگردد. نصیری برای قایقرانی ایران مدال کسب کرده و در طول سال‌های اخیر برای وی هزینه شده است؛ پس نباید اجازه دهیم به همین راحتی چنین سرمایه‌هایی از مملکت خارج شوند. وزارت ورزش و جوانان قول مساعد داده تا پیگیر استخدام نصیری شود، اما باید تاکید کنم که دست این وزارتخانه هم بسته است. قطعا باید قوانین در مورد استخدام قهرمانان ورزشی بازنگری شود تا شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

سهرابیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز پای حرفش در مورد درخشش قایقرانی در بازی‌های آسیایی است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: قطعا پای هر حرفی که زده‌ام، می‌ایستم. نفراتی مانند نازنین ملایی نخبه‌های قایقرانی ایران هستند و قطعاً انتظار داریم که ملایی ۲-۳ مدال در ماده‌های مختلف بگیرد. با برنامه‌ریزی خوبی که داریم هدف‌مان ۲ رقمی شدن تعداد مدال‌های قایقرانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *