زنان و کودکان؛ قربانیان بحران انسانی در یمن

17:13 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۷۱۵
بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان، مردم یمن و به خصوص زنان و کودکان را با پیامد‌های فاجعه باری مواجه کرده است.

یمن در نتیجه چندین سال جنگ و درگیری اکنون با یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان مواجه است و بیش از ۲۰ میلیون نفر، یعنی دو سوم جمعیت این کشور، به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش «ریلیف وب»، این کشور همچنین در میان یک بحران بزرگ مهاجرت قرار دارد و نزدیک به ۴ میلیون آواره داخلی را شامل می‌شود.

این بحران تأثیر فاجعه باری بر دسترسی به غذا، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی در یمن داشته است؛ بحران اقتصادی و فروپاشی زیرساختی این کشور همه خدمات عمومی را ضعیف کرده و بسیاری از نیاز‌های اولیه را کمیاب کرده است. عملاً هیچ سیستم بهداشتی وجود ندارد، زیرا تجهیزات پزشکی نیز در جنگ هدف قرار گرفته اند.

بیش از دو میلیون کودک یمنی در حال حاضر از تحصیل محروم هستند و بیش از یک سوم شهر‌های یمن با تهدید ناامنی غذایی روبرو هستند.

خانواده‌های تحت سرپرستی زنان عموما از نظر امنیت نسبت به مواد غذایی آسیب پذیرتر هستند و در دسترسی به کمک‌های بشردوستانه به ویژه در خارج از جوامع خود با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

آن‌ها بسیار آسیب پذیرتر شده اند، زیرا حفاظت از آن‌ها در برابر خشونت در طول هفت سال درگیری ضعیف شده است.

دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای بسیاری از مردم در مناطق کوهستانی یمن یک مشکل رو به رشد است. در برخی از مناطق سطوح فلوراید ده تا پانزده برابر بیشتر از حد مجاز تشخیص داده شده است.

خانواده‌ها درباره بحران آب آشامیدنی تنها دو راه دارند؛ بخش بزرگی از درآمد خود را صرف آوردن آب سالم از روستا‌های دوردست کنند یا نوشیدن آب محلی و خطر ابتلا به بیماری، برای عمده ساکنان برخی مناطق که بیکار نیز هستند، تنها گزینه دوم امکان پذیر است.

مصرف آب با سطوح بالای فلوراید در مدت زمان طولانی اغلب اثرات نامطلوبی بر بافت استخوانی دارد و کودکانی که استخوان‌ها و دندان‌هایشان هنوز در حال رشد هستند، در برابر این خطرات آسیب‌پذیرتر هستند. علاوه بر این تغذیه نامناسب می‌تواند ناهنجاری‌ها را تشدید کند.


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *