آمریکا رکورددار مرگ و میر کرونایی در جهان شد

12:29 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۶۶۴
آمریکا با پشت سر گذاشتن بیش از یک میلیون مورد تلفات ناشی از کرونا، به نقطه عطفی در زمینه مسائل بهداشتی رسیده است.

خبرگزاری میزان - آمریکا از نقطه عطف این کشور در زمینه مرگ و میرهای کرونایی عبور کرد؛ با این حال، انتظار می‎رود تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور بسیار بیشتر از آمار ثبت شده باشد.

به گزارش «نیو ساینتیست»، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، گفت که این کشور به طور رسمی بیش از یک میلیون مرگ و میر ناشی از کووید-19 را ثبت کرده است و این تلفات را نقطه عطفی غم انگیز خواند.

به گفته وی، «یک میلیون مرگ ناشی از کووید، یک میلیون صندلی خالی دور میز شام خانواده، هر کدام ضررهای جبران ناپذیر است؛ ما باید در برابر این بیماری همه گیر هوشیار باقی بمانیم و هر کاری که می‎توانیم انجام دهیم تا جان هر چه بیشتر را نجات دهیم.»

مقیاس تلفات بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در ابتدا پیش بینی می شد؛ «آنتونی فائوچی»، مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید و همچنین عضو مؤسسه ملی بهداشت آمریکا در مارس 2020، گفت که پیش‌بینی می کند بین 100 هزار تا 200 هزار نفر ممکن است بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست بدهند.  

آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کووید-19 در آمریکا بیشتر از هر جای دیگری در جهان است.

یک واقعیت در مورد یک میلیون نفری که بر اثر کووید-19 در آمریکا جان خود را از دست دادند این است که بسیاری از این مرگ‌ها قابل پیشگیری بود.

در ایالت تنسی، 11 هزار و 47 نفر از افرادی که جان خود را از دست دادند، می توانستند زنده بمانند، اگر همه ساکنان این ایالت واکسینه شده بودند؛ در اوهایو این عدد 15 هزار و 875 است.

طبق یک برآورد جدید، این آمار در سطح ملی نزدیک به 319 هزار نفر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرونا آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *