سکوت روزنامه نگاران غربی، آن‌ها را شریک قتل «ابوعاقله» می‌کند

8:48 - 12 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۲۳۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سکوت رسانه‌های غربی در مسیر تحقق عدالت برای شیرین ابوعاقله، همدستی در قتل وی است.

خبرگزاری میزان – تاکنون روزنامه نگاران زیادی برای آشکار کردن بی عدالتی و ظلم جان خود را از دست دادند؛ از جمله آن‌ها « دافنه کاروانا گالیزیا» گزارشگر تحقیقاتی اهل مالت که در سال 2017 ترور شد، « لایرا کاترین مک کی» روزنامه نگار ایرلندی که به قتل رسید و «جمال خاشقجی»، روزنامه منتقد سعودی که توسط عوامل «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در ترکیه به طرز فجیعی به قتل رسید، از آن جمله اند.

به گزارش «میدل ایست آی»، نام «شیرین ابوعاقله»، روزنامه نگار فلسطینی را باید به فهرست روزنامه نگاران و خبرنگارانی افزود که جان خود را در مسیر افشای حقیقت از دست دادند.

وی در ماه مه سال جاری در «جنین» کرانه باختری هدف شلیک تک تیرانداز رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع جنازه وی در «قدس اشغالی» سبب بروز اختلال در این مراسم شد.

«علی الصمودی»، روزنامه نگار «الجزیره» که هنگام شهادت «ابوعاقله» در کنار وی بود و اخیرا پس از بهبود جراحات ناشی از همان حادثه از بیمارستان مرخص شد، خبرنگاری با سابقه است که دو دهه پیش از شلیک گلوله تانک رژیم صهیونیستی به شدت مجروح شد اما به طرز معجزه آسایی زنده ماند.

اخیرا در مراسم یادبودی که برای «ابوعاقله» برگزار شد، همکاران «ابوعاقله» در «الجزیره» از جمله «الصمودی» حضور داشتند، یاد روزنامه نگاران فلسطینی که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.

 از جمله آن‌ها می‌توان به «یوسف ابوحسین» و «یاسر مرتضی» اشاره کرد که بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سال 2021 و حمله به غزه در سال 2018 به شهادت رسیدند.

 نکته مهم مراسم، عدم حضور شخصیت‌های سیاسی و روزنامه نگاران انگلیسی دعوت شده، بود. علاوه بر نمایندگان حزب محافظه کار و کارگر که در مراسم حضور نداشتند، از جبهه رسانه‌های انگلیس نیز اثری از حضور رسمی نمایندگان «بی بی سی»، «اسکای نیوز»، «نیویورک تایمز»، «آسوشیتدپرس» و «خبرگزاری فرانسه» نبود.

 اما آن چه مورد تاکید حاضران در این مراسم بود، این که روزنامه نگاران غربی که به دنبال عدالت برای «ابوعاقله» نباشند، در قتل وی شریک هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *