تداوم سریال تیراندازی پلیس آمریکا به سمت شهروندان

10:07 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۲۸۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی پلیس آمریکا به سمت شهروندان این کشور به ویژه شهروندان غیرمسلح به چالشی جدی برای امنیت مردم این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – آمریکا در روزهای گذشته شاهد چند مورد تیراندازی پلیس به سمت شهروندان بود؛ شلیک افسر پلیس «ساکرامنتو» به یک مرد غیر مسلح و تیراندازی پلیس «واشنگتن» خارج از ساعات خدمت به سوی فردی مسلح. اما شلیک پلیس ایالت «کالیفرنیا» به سمت یک جوان سیاهپوست مرگبار شد.

به گزارش « kcra»، پلیس «ساکرامنتو» در ایالت «کالیفرنیا»، در اوایل هفته، یک شهروند 42 ساله غیرمسلح را هدف تیراندازی قرار داد.

یک افسر پلیس «ساکرامنتو» فرد مذکور را به دلیل رد دستورات هدف قرار داد؛ زیرا وی دستانش را زیر برزنت پنهان کرده بود و این تصور را برای افسر پلیس ایجاد کرد که وی با خود سلاح حمل می‌کند.

قربانی با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شد و بررسی‌های بعدی منجر به کشف سلاح در این منطقه نشد.

در عین حال «واشنگتن پست» از افزایش درخواست‌ها برای انتشار ویدئوی تیراندازی یک افسر پلیس خارج از ساعات خدمت، به سمت یک مرد در «واشنگتن» خبر داد.

در حالی که افسر مذکور دلیل تیراندازی خود را مسلح بودن فرد هدف قرار گرفته اعلام کرد، گزارش‌ها نشان می‌دهند که این افسر پلیس بود که تیراندازی را شروع کرد و فرد مذکور را به طرز مرگباری زخمی کرد.

افسر مذکور پیشتر به دلیل نوع برخوردش در اعتراض‌های عدالت نژادی به ویژه اعتراض‌های متعاقب قتل «جورج فلوید»، شهروند آمریکایی به دست پلیس، با انتقاد مواجه شده بود.

براساس قانون، پلیس پنج روز فرصت دارد تا افسری را که از زور بیش از حد استفاده کرده، شناسایی و فیلم «بادی کم» را منتشر کند، اما در حادثه اخیر افسر پلیس خارج از ساعات خدمت در یک منطقه ساحلی اقدام به تیراندازی کرد و «بادی کم» نداشت.

یک گروه عدالت نژادی خواستار انتشار ویدئوی مربوط به این حادثه شد اما مشاغل نزدیک محل حادثه از ارائه تصاویر دوربین‌های امنیتی خودداری کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *