رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسانه آمریکایی: الگوی سرکوب محمد بن سلمان ادامه دارد

13:43 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۹۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جو بایدن با نادیده گرفتن تمامی انتقادات به عربستان سفر کرد و بار دیگر چشم‌پوشی آمریکا از نقض حقوق بشر در این کشور را تایید کرد.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا و در جریان تور خاورمیانه‌ای خود به عربستان سعودی نیز سفر کرد.

از زمان اعلام این سفر، انتقادات بسیاری به‌خصوص از سوی نهادهای بین‌المللی حقوق بشری علیه «بایدن» به راه افتاد و با این وجود رئیس جمهور آمریکا ضمن بی‌توجهی به انتقادها، از عملکرد عربستان نیز دفاع کرد

به گزارش «ووکس»، «لینا الهذلول» یک فعال سعودی است که «لجین»، خواهر وی، از سال 2018 تا 2021 در عربستان زندانی و شکنجه شده بود. او اخیرا به واشنگتن سفر کرد تا توضیح دهد «تا چه حد ویرانگر است که جو بایدن، با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، ملاقات کند.»

«بایدن» که از سال 2018 مدعی بود از ترور و تکه تکه کردن «جمال خاشقجی»، ستون نویس «واشنگتن پست» با تایید «محمد بن سلمان»، وحشت زده است، در 17 ماه اول ریاست جمهوری خود از ولیعهد عربستان فاصله گرفت تا اینکه منافع استراتژیک خود را به دست آورد.

قتل خاشقجی در اکتبر 2018 ممکن است تنها یکی از گستاخانه‌ترین نمونه‌های سرکوب از سوی حکومت عربستان به ولیعهدی «محمد بن سلمان» باشد؛ از آن زمان، الگوی سرکوب او ادامه یافته است و ولیعهد عربستان یک سرکوب داخلی را هدایت می‌کند و به هدف قرار دادن مخالفان در خارج از این کشور ادامه می‌دهد.»

اگرچه او وعده‌هایی برای اصلاح امور داده است، اما در عربستان سعودی هیچگونه پاسخگویی وجود ندارد، زیرا هیچ روزنامه‌نگار مستقل، دیده‌بان، یا کسی وجود ندارد که او را پاسخگو کند.

تغییرات روی داده در این کشور سطحی است؛ افتتاح سالن‌های سینما، راه‌اندازی مسابقات گلف، میزبانی مسابقات بین‌المللی؛ اما آنچه که واقعاً در این کشور می‌گذرد مبهم است.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، بدون هیچ دلیلی سعودی‌ها و به‌خصوص افرادی را که با او مخالف هستند، ناپدید می‌کند.

سرکوب‌های «محمد بن سلمان» تنها در داخل عربستان نیست و سرکوب فراتر از مرزهای این کشور ادامه دارد؛ مخالفان در رسانه‌های اجتماعی تهدید شده‌اند، شهروندان سعودی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به دام افتاده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جو بایدن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *