افزایش گرایش استفاده از سلاح علیه دولت آمریکا

16:15 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۱۷۹۵
اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند که دولت آمریکا فاسد است و تقریباً یک سوم می‌گویند ممکن است به زودی لازم باشد علیه دولت این کشور سلاح به دست بگیرند.

خبرگزاری میزان - بر اساس نظرسنجی جدید موسسه سیاست دانشگاه «شیکاگو»، اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند که دولت آمریکا فاسد است و تقریبا یک سوم می‌گویند ممکن است به زودی لازم باشد علیه دولت این کشور سلاح به دست بگیرند.

به گزارش «هیل»، بر اساس این نظرسنجی، دو سوم جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها می‌گویند که دولت آمریکا فاسد است، در حالی که 51 درصد رای دهندگان لیبرال به فساد دولت آمریکا باور دارند.

28 درصد از کل رای دهندگان، از جمله 37 درصد از دارندگان اسلحه، موافق بودند که ممکن است به زودی لازم باشد که شهروندان علیه دولت اسلحه به دست بگیرند؛ نظری که حدود 35 درصد از جمهوری‌خواهان و حدود 35 درصد از مستقل‌ها دارند. از هر پنج دموکرات هم، یک نفر موافق این موضوع بود.

این یافته‌ها پس از آن به دست آمد که کمیته مجلس نمایندگان آمریکا درباره شورش‌های 6 ژانویه 2021 در کنگره این کشور آخرین جلسه استماع خود را برای تابستان به پایان رساند. این کمیته معتقد است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، عامل این شورش بوده است.

این کمیته همچنین گفت که «ترامپ» به آسانی این حمله را از طرف حامیانش پذیرفت و حتی آن‌ها را تشویق کرد و نزدیک به سه ساعت شاهد پخش خشونت از تلویزیون بود و سرانجام بیانیه‌ای صادر کرد و به آن‌ها گفت که به خانه بروند.  

بر اساس آمارها، فقط کمی بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند که انتخابات در کشورشان عادلانه و دقیق است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اسلحه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *