وضعیت بحرانی اردوگاه‌های پناهجویان در مرزهای آمریکا

9:20 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۳۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویانی که در اردوگاه‌های مرزی آمریکا در انتظار رسیدگی به وضعیت پناهجویی خود هستند با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد پناهجویانی که در مرزهای جنوبی آمریکا در انتظار رسیدگی به وضعیت پناهجویی خود هستند، در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.

این افراد در اردوگاه‌هایی ساکن هستند که بیماری و مشکلات بهداشتی در آنها شایع است.

به گزارش «khn»، مکزیک پناهگاه‌های کمی برای مهاجرانی داشت که به آمریکا می‌رفتند، افرادی که به دنبال پناهندگی بودند خود را به مقامات مرزی آمریکا معرفی کردند و یا در مراکز آمریکایی بازداشت می‌شدند؛ آنها در حالی که منتظر رسیدگی به وضعیت پناهجویی خود بودند، به صورت مشروط آزاد می‌شدند.

اما مجموعه‌ای از سیاست‌های مهاجرتی آمریکا، تعداد فزاینده پناهجویان و پناهندگان و همه‌گیری ویروس کرونا، شهرهای مرزی مکزیک را به مناطقی برای نگهداری افرادی که منتظر تغییر سیاست‌های مهاجرتی آمریکا و امیدوار به عبور از مرزهای این کشور هستند، تبدیل کرده است.

به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده نیز تغییر چندانی صورت نخواهد گرفت؛ هزاران نفر در ده‌ها پناهگاه تنها در چند مایلی از شهر «ال پاسو»، تگزاس زندگی می‌کنند.

بر اساس «عنوان 42»، به عنوان یک دستور اضطراری بهداشت عمومی که دولت آمریکا برای اولین بار در مارس 2020 برای جلوگیری از شیوع کرونا به آن استناد کرد، بسیاری از پناهجویان اجازه ندارند خود را در یک ایست بازرسی مرزی برسانند و درخواست پناهندگی کنند؛ این افراد بلافاصله و بدون غربالگری از سوی مقامات مرزی آمریکا به عقب رانده می‌شوند.

بر اساس تحقیقات، این سیاست، تنها یکی از چندین موردی است که مهاجران را در مرزهای آمریکا و مکزیک در وضعیتی بحرانی نگه داشته است.

در برخی از مراکز بیماری‌های واگیردار شیوع پیدا کرده و برخی از مهاجران در خیابان‌ها می‌خوابند.

گروه‌های حامی پناهجویان و مهاجران می‌گویند که نه تنها «عنوان 42» به سلامت عمومی آسیب بیشتری وارد کرده بلکه این قانون به طور انتخابی و گزینشی اعمال شده است.

علاوه بر این گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در سال مالی فعلی، که از اول اکتبر گذشته آغاز شد، حدود 1.7 میلیون بار مهاجران را در مرزهای این کشور متوقف کرده است.

این گزارش نشان می‎دهد بیشتر اخراج‌ها شامل افرادی از «السالوادور، گواتمالا و هندوراس» بوده‌اند اما با این حال، در ماه آوریل، مقامات آمریکایی به طور موقت تنها به اوکراینی‌های ساکن در این پناهگاه‌ها اجازه ورود به آمریکا را دادند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *