رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش تدابیر ضد مهاجران در سیاست‌های سوئد

9:19 - 28 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۰۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احزاب جریان اصلی سوئد مسیر را برای سیاست‌های پوپولیستی ضد مهاجرتی هموار کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - راست افراطی به تازگی جایگاهی را در ائتلاف حاکم سوئد به دست آورده است، اما قبلا نیز حضور خود را محسوس کرده بود.

انتخابات پارلمانی سوئد اخیرا برگزار شده و ائتلاف راست و راست افراطی پیروز اصلی این انتخابات به شمار می‎رود.

به گزارش «گاردین»، یک استقبال غم انگیز پس از نتایج انتخابات هفته گذشته، دموکرات‌های سوئد، یک حزب پوپولیست راست‌گرای ضد مهاجرت، برای نخستین بار در ائتلاف اکثریت «آبی» که پیروزی اندکی بر «سوسیال دموکرات‌ها» و متحدانش به دست آورد، قرار خواهد گرفت.

سوئد اکنون به سرنوشت بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی پیوسته است که در آن احزاب ملی‌گرا و ضد مهاجرت در میز مذاکره رسمی ائتلاف یا حتی در دولت جای گرفته‌اند؛ نخست حزب آزادی در اتریش بود، سپس هلند، حزب مردم دانمارک، حزب پیشرفت در نروژ، فنلاند و این روند همینطور ادامه دارد.

در اینجا داستان مشترکی وجود دارد که در آن احزاب آشکارا ضد مهاجرت از بیرون به دعوت احزاب محافظه کار جریان اصلی حرکت می‌کنند.

سوئد در مسیر خود به سمت «پذیرش» مهاجران، سیاستی را اعمال کرده است که آن را «تحمل صفر در برابر نژادپرستی» می‌نامد؛ با این حال، در رسانه‌های اجتماعی، سخنان نژادپرستانه و تند ضد مهاجران ظاهر می‌شود.

دموکرات‌های سوئد با اعتماد به نفس از موقعیت جدید خود به عنوان بزرگترین حزب بلوک آبی و دومین حزب بزرگ در پارلمان، فهرستی را با 100 سیاست از جمله «توقف مهاجرت» و اخراج فوری مجرمان محکوم شده خارجی تبار ارائه می‎‌دهد.

پیوند میان جنایت و پیشینه مهاجر، درخواست سقفی برای تعداد مهاجران و مفهوم «مهاجرت دسته جمعی» که توسط دموکرات‌های سوئد معرفی شده بود، اکنون مرسوم شده است؛ علاوه بر این، کل ساختار این حزب به ویژه از زمان انتخابات گذشته تغییر کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مهاجران سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *