ارتش آمریکا در حال آزمایش مخفیانه تسلیحات بر روی حیوانات

12:25 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۳۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش جدید حاکی از آن است که ارتش آمریکا در حال آزمایش مخفیانه تسلیحات بر روی حیوانات است.

خبرگزاری میزان – یک گروه آمریکایی حامی حقوق حیوانات گزارش داده که ارتش این کشور مخفیانه سیاستی را که از انجام آزمایشات وحشیانه سلاح بر روی سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات جلوگیری می‌کند، تغییر داده است.

به گزارش «دیلی میل»، گروه «افراد برای رفتار اخلاقی با حیوانات» (پِتا) می‌گوید تغییری که به فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش آمریکا (USAMRDC) اجازه صریح انجام آزمایش‌های ممنوعه قبلی را داد، ممکن است در اوایل سال 2020 انجام شده باشد، اما این اقدام مخفیانه انجام شده است.

اکنون، پس از درخواست آزادی اطلاعات توسط PETA در ماه مارس، ارتش آمریکا از افشای هر گونه اطلاعات در مورد آن آزمایش‌ها خودداری کرده است و گروه پتا بر این باور است که این اتفاقات در حال رخ دادن هستند.

سوء ظن پتا پس از رد درخواست آزادی اطلاعات افزایش یافت و مقدار مطالبی که ارتش آمریکا باید در مورد این موضوع منتشر می‌کرد به طور مرموزی از دو هزار صفحه به جزئیات یک آزمایش منفرد کاهش یافت.

مقامات ارتش آمریکا به بهانه ملاحظات امنیتی از انتشار مطالب خودداری کردند و پتا با قاطعیت تاکید کرده که این بهانه حقه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر این اقدام وحشتناک است.

تغییر سیاست اخیر به «خرید یا استفاده از سگ‌ها، گربه‌ها، نخستی‌سانان غیرانسان یا پستانداران دریایی برای ایجاد جراحات» با سلاح‌های نظامی اجازه می‌دهد؛ این نوع آزمایش پس از معرفی قوانینی در سال‌های 1983 و 2005 ممنوع شده بود.

«شالین گالا»، نایب رئیس پتا به «نیویورک پست» گفت: این سیاست جدید با هیاهوی زیاد برجسته یا علنی اعلام نشد.

سخنگوی فرماندهی تحقیقات پزشکی ارتش آمریکا، به نیویورک پست گفته که این تغییر صرفا در متن صورت گرفته و برای مطابقت با دستورالعمل سال 2019 پنتاگون مبنی بر عدم استفاده از حیوانات برای تمرینات نظامی انجام شده است.

ارتش آمریکا درخواست پتا را در مارس 2022 برای عکس‌ها، ویدیوها و سایر اسناد مربوط به آزمایش‌های مجاز را رد کرد؛ در نامه‌ای به این گروه حقوق حیوانات، ارتش آمریکا ادعا کرد که حداقل یک آزمایش وجود دارد، اما هیچ اطلاعاتی فاش نکرد.

پتا می‌گوید پیش از این فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش آمریکا بیان کرده بود که «بیش از دو هزار صفحه» اطلاعات مربوط به این درخواست وجود دارد، اما آنها به سرعت از ارائه این اطلاعات عقب نشینی کردند.

یکی از تصاویر منتشر شده، سربازی را نشان می‌دهد که آماده شلیک به یک گربه است.

ارتش آمریکا سابقه تیراندازی به حیوانات را به عنوان بخشی از برنامه‌ای برای بررسی نحوه بهبود زخم‌ها و ارائه اطلاعات در مورد چگونگی بهبودی سربازان دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *