برده‌داری مدرن و قاچاق انسان در انگلیس

9:28 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۲۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برده‌داری مدرن و قاچاق انسان همچنان در انگلیس ادامه دارد و سالانه قربانیان بسیاری می‌‎گیرد.

خبرگزاری میزان - هزاران نفر در سراسر انگلیس در کار اجباری به سر می‌برند؛ آنها با ترس، بدهی و مشقت در کارهای طاقت فرسا با دستمزد کم، خطرناک و تحقیرکننده، با فرار غیرممکن، مشغول به کار هستند.

به گزارش «آنتی اسلِیوری»، برده‌داری مدرن در تمام مناطق انگلیس وجود دارد؛ احتمالا افرادی را می‌بینید که به طور مداوم در دام برده‎داری افتاده‌اند.

تشخیص علائم ممکن است دشوار باشد، اما این موضوع نگران کننده است.

تعداد افرادی که به عنوان قربانیان برده‌داری مدرن شناسایی می‌شوند، سالانه در حال افزایش است و بیش از 10 هزار نفر در سال 2019 به مقامات ارجاع داده شده‌اند.

برآورد می‌شود که تعداد واقعی افراد گرفتار در برده‌داری در انگلیس بسیار بیشتر از آمار ارائه شده رسمی است.

برده‌داری مدرن در انگلیس می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله بهره‌کشی جنسی اجباری، بردگی خانگی یا کار اجباری در مزارع و موارد دیگر.

کار اجباری رایج‌ترین شکل برده‌داری در انگلیس است که با تلاش برای محصولات و خدمات ارزان، بدون توجه کمی به افرادی که پشت این موضوع هستند، تقویت می‌شود.

یک شکل رو به رشد برده‌داری در انگلیس، قاچاق برای جرم است؛ در انگلیس، قاچاق کودکان عمدتاً انگلیسی، که مجبور به قاچاق مواد مخدر در خطوط شهری و قاچاق اتباع ویتنامی مجبور به کار در تولید مواد مخدر هستند، تقویت می‌شود.

افراد آسیب‌پذیر اغلب برای تامین مخارج خانواده خود ریسک‌های بزرگی را انجام می‌دهند؛ به طور معمول بسیاری از این افراد اغلب از قاچاقچیان وام می‌گیرند.

وقتی آنها به انگلیس می‌رسند، وضعیت کاملا متفاوت است؛ ممکن است گذرنامه آنها گرفته و به آنها گفته شود که قبل از خروج باید بدهی خود را بپردازند.

خشونت و تهدید رایج است؛ آنها بدون هیچ دارایی، هیچ وسیله‌ای برای بازگشت در انگلیس به دام افتاده‌اند و کاملا به قاچاقچیان خود متکی هستند.

افراد آسیب‌پذیر انگلیسی نیز هدف قرار می‌گیرند، به‌ویژه کودکانی که محروم هستند، تا در باندهای جنایتکار مواد مخدر در به اصطلاح قاچاق «خطوط شهری» پرورش داده شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *