جنگ اوکراین عامل خالی شدن انبارهای تسلیحات آمریکا

14:22 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۵۷۵
بر اساس گزارش‌ها، ذخایر تسلیحاتی آمریکا سریعتر از جایگزین شدن آنها در جنگ اوکراین مصرف می‌شود.

خبرگزاری میزان - آمریکا به زودی قادر نخواهد بود انواع خاصی از تسلیحات را که برای درگیری‌های اوکراین ضروری است در اختیار کی‌یف قرار دهد، زیرا ذخایر سریعتر از جایگزین شدن آنها مصرف می‌شود.

به گزارش «تریبون»، واشنگتن از زمان آغاز جنگ اوکراین در 24 فوریه (پنجم اسفند)، با بیش از 16.8 میلیارد دلار کمک نظامی از آن تاریخ تاکنون، به بزرگترین تامین کننده تسلیحات اوکراین تبدیل شده است.

«مارک کانسیان»، از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در تحلیلی، نوشت: ذخایر برخی تجهیزات آمریکا به حداقل سطوح مورد نیاز برای برنامه‌های جنگی و آموزش می‌رسد و ذخیره مجدد آن به سطوح قبل از درگیری‌های اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

یک مقام نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اذعان کرد که واشنگتن از این درگیری در مورد نیازهای مهمات در جنگ با قدرت‌های بزرگ عبرت‌هایی گرفته است.

اکنون، دولت آمریکا باید بخش صنعتی خود را متقاعد کند که خطوط مونتاژ را بازگشایی کند و تولید اقلامی مانند موشک‌های ضد هوایی «استینگر» را که از سال 2020 متوقف شده بود، دوباره راه‌اندازی کند.

برخی از تجهیزات ارائه شده توسط آمریکا به نماد جنگ در اوکراین تبدیل شده است، مانند سلاح‌های ضد تانک «جاولین» که به طور گسترده توسط نیروهای کی‌یف استفاده می‌شود؛ همچنین سیستم «هیمار»، یک سیستم موشکی دقیق که اکنون به طور گسترده توسط کی‌یف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما ذخایر سیستم «هیمار» آمریکا، که موشک‌های هدایت شونده را با برد بیش از 80 کیلومتر (50 مایل) شلیک می‌کند، در حال کاهش است.

آمریکا تاکنون حدود 8 هزار و 500 موشک «جاولین» در اختیار کی‌یف قرار داده، اما تولید این سلاح تنها حدود هزار فقره در سال است.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *