گاردین: دولت انگلیس طرح اسکان شهروندان افغانستانی را اجرا نکرد

15:07 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۴۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انگلیس به هیچ یک از وعده‌های خود مبنی بر اسکان دادن به پناهجویان افغانستانی عمل نکرده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش می‎گوید انگلیس تاکنون حتی یک نفر از پناهجویان افغانستانی همکار خود در افغانستان را اسکان نداده است.

به گزارش «گاردین»، انگلیس حتی یک نفر از شهروندان افغانستانی که نزدیک به یک سال پیش وعده اسکان مجدد در انگلیس را دریافت کرده بودند، اسکان نداده است.

این در حالی است که انگلیس مدعی بود بر اساس طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستانی (ACRS) که در ماه ژانویه راه اندازی شد، شهروندان افغانستانی خارج از این کشور را می‌پذیرد؛ هدف ادعایی طرح مذکور کمک به افغانستانی‌هایی بود که برای دولت انگلیس کار می‌کردند یا به آن وابسته بودند.

منتقدان می‌گویند که دلیل این امر ترکیبی از بی کفایتی و بی تفاوتی دولت انگلیس است.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهند که فقط پنج تا هشت نفر در حال کار بر روی این طرح هستند اما روی طرح اسکان پناهجویان اوکراینی ارائه شده از اوایل سال جاری، 540 نفر کار می‌کنند.

 منابع آگاه دلیل این امر را عدم اولویت داشتن پناهجویان افغانستانی می‌دانند؛ این در حالی است که تلاش انگلیس برای تخلیه افغانستانی‌های همکار دولت این کشور پس از آگوست 2021 بسیار مورد انتقاد بوده است.

وزیر مهاجرت در سایه انگلیس، از دولت این کشور خواست تا با فوریت در رابطه با پناهجویان افغانستانی عمل کند.

مدیر سازمان تخلیه و اسکان مجدد افغانستان، تلاش انگلیس در مورد پناهجویان افغانستانی را یک شکست توصیف کرد.

وی گفت: انگلیس مدعی است که یک قدرت جهانی است، اما ما با نشان دادن توانایی خود در سطح بین المللی خود را شرمنده کرده ایم.

در حالی که وزارت کشور انگلیس اصرار دارد که 6 هزار و 300 شهروند افغانستانی همکار دولت انگلیس را به مناطق امن برده، اما گزارش‌های «Observer » و «Lighthouse » اعلام کردند که هیچ یک از این افراد از ژانویه 2022، زمانی که این طرح راه اندازی شد، پذیرفته نشده و جابجا نشده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *