رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش مرگ بی‌خانمان‌های آمریکا در سال 2022

10:13 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۶۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ بی‌خانمان‌های آمریکا در سال گذشته میلادی افزایش شدیدی داشته است.

خبرگزاری میزان – پناهگاه‌های آمریکا شاهد هجوم بی‎خانمان‎ها به دنبال کمک در بحبوحه زمستان «خطرناک» هستند.

به گزارش «گاردین»، ترس در مورد ایمنی افراد بدون سرپناه به دلیل انفجار هوای یخبندان که سراسر آمریکا را فراگرفته، افزایش یافته است.

داده‌های مربوط به مرگ‌ بی‌خانمان‌ها برآورد می‌کند که بیش از 7 هزار و 800 نفر که بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند در سال 2020 در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

با این وجود در هفته‌های اخیر مراکز پناهجویان در آمریکا شاهد حضور گسترده افراد بی‌خانمان در این کشور هستند و بسیاری از آنها اعلام کرده‌اند که ظرفیت پذیرش افراد بی‌خانمان بیشتری را ندارند.

با توجه به لغو موضوع «تعلیق اخراج» در ابتدای همه‌گیری کرونا و افزایش قیمت‌ها در هزینه‎های زندگی، صفوف بی‎خانمان‌ها و کسانی که در شرایط ناامن زندگی می‌کنند در حال افزایش است و ده‌ها هزار نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

طبق گزارش دانشگاه شیکاگو، بین 500 تا 600 هزار نفر در آمریکا در هر شب بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند و تقریباً یک سوم آنها در خیابان می‌خوابند.

طوفان‌های شدید زمستانی در هفته‌های گذشته و آب و هوای شدید در طول سال، شرایط محیطی را برای کسانی که بدون سرپناه و در مسکن‌های نامرغوب زندگی می‎کنند، مرگبارتر کرده است.

طوفان‎های اخیر که نیمه شرقی آمریکا را درنوردید، جان نزدیک به 60 نفر را گرفت که برخی از آنها بی‌خانمان بودند؛ یکی از قربانیان بی‌خانمان، «چارلز ویلسون لیگون جونیور» 57 ساله، تلاش می‎کرد با پای پیاده به خانه خانواده خود در تنسی از لوئیزیانا برود. او در جنوب می‌سی‌سی‌پی به صورت یخ زده پیدا شد.

با این حال، هوای زمستان امسال تنها یکی از علل مرگ بی‌خانمان‌ها در آمریکا به شمار می‌رود؛ در بسیاری از ایالت‌ها، تعداد مرگ و میر بیشتر از سال‎های گذشته بود.

علل مرگ علاوه بر قرار گرفتن در معرض عناصری شامل مصرف بیش از حد مواد مخدر، قتل و شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی است.

طی هفته‌های اخیر در ساحل غربی و در سراسر غرب میانه آمریکا رکوردهایی در تعداد مرگ و میر جمعیت بی‌خانمان ثبت شده است.

در «سیاتل و کینگ‌کانتی»، واشنگتن، بیش از 270 نفر در سال 2022 جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم ثبت شده در 20 سال گذشته است که در محدوده سنی 2 تا 80 سال قرار داشتند.

مطالعه‎ای که توسط گاردین و دانشگاه واشنگتن انجام شد نشان داد که از سال 2016 تا 2020، مرگ‎و‎میر افرادی که در آمریکا بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند 77 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده حداقل 18 هزار مرگ است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *