اهداف اروپا از اسلام ستیزی سیستماتیک/تناقض آشکار میان ادعای آزادی بیان و هتک حرمت به قرآن در غرب

10:20 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۳۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اهداف اروپا از اسلام ستیزی سیستماتیک/تناقض آشکار میان ادعای آزادی بیان و هتک حرمت به قرآن در غرب
یک کارشناس مسائل بین الملل می‎گوید که نگرانی غرب از رشد جریانات اصیل اسلامی سبب حمایت آنان از جریانات اسلام ستیز شده است.

حنیف غفاری، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با میزان درمورد موج اخیر هتک حرمت به مقدسات مسلمانان در اروپا، گفت: میان ادعای آزادی بیان و هتک حرمت به مقدسات مسلمانان در غرب تناقض آشکاری وجود دارد.

وی اظهار کرد: در موضوع هتک حرمت به قرآن یک مسئله خیلی اساسی وجود دارد و آن هم این است که در این موضوع یک جریان پشت پرده وجود دارد.

غفاری افزود: در کشورهای اروپایی و خصوصا حوزه اسکاندیناوی مانند دانمارک و سوئد که هتک حرمت به قرآن تشدید شده، دستگاه‌های امنیتی به خیال خود درصدد کنترل جریانات افراط گرا هستند و در این مسیر به آن‌ها اجازه تشکیل حزب را داده و حتی زمینه حضور آن‌ها در پارلمان را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به فردی مانند راسموس پالودان، شهروند دانمارکی – سوئدی که به دلیل انجام مکرر اقدام موهن قرآن سوزی شناخته شده است، گفت: پالودان در ظاهر دارای یک حزب و عضو یک جریان رسمی قدرت است و 6 کرسی از 176 کرسی پارلمان دانمارک را در اختیار دارد؛ حزب ضد اسلام و قرآن ستیز پالودان، با این هدف قدرت مانور یافت تا اسلام ستیزی سیستماتیک در غرب ترویج پیدا کند.

این کارشناس مسائل بین الملل، افزود: در واقع نگرانی غرب از رشد جریانات اسلام‎گرای واقعی و انطباق آموزه‌های فکری اسلام با فطرت بشری، دلیل استقبال کشورهای اروپایی از اسلام ستیزی سیستماتیک است.

به گفته وی، از این رو این کشورها با هدف مقابله با اسلام و کنترل احزاب افراط گرای خود، این احزاب را جزو جریانات رسمی قدرت در کشورهای خود کردند، اما واقعیت امر این است که همیشه انجام و آغاز یک بازی به معنای به فرجام رساندن آن نیست.

غفاری در بخشی دیگر تاکید کرد: قطعا دستگاه‌های امنیتی سوئد و کشورهای اسکاندیناوی و حتی کشورهای اروپایی که به جریانات اسلام ستیز بهای زیادی دادند، به آن‌ها وزن سیاسی و وزن اجتماعی داده و می‌دهند، از بومرنگ این شرارت‌ها در امان نخواهند ماند و شاهد آسیب‌های آنان به امنیت خود خواهند بود.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان گفت: این جریان‌ها خصلتشان به گونه‌ای است که حتی اگر در قدرت قرار بگیرند و اگر به ادعای مقامات امنیتی غرب کنترل شوند، باز در نهایت شرارت خود را خواهند داشت و به زودی کشورهایی که اکنون قرآن ستیزی را نماد آزادی بیان می‌دانند، متوجه این خطای دیدگاه و خطای محاسباتی خودشان خواهند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *