سکوت نهادهای بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنین

11:14 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۶۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نظامیان رژیم صهیونیستی اقدامات خشونت‌باری را علیه فلسطینیان که مصداق بارز شکنجه به شمار می‌رود انجام داده‌اند.

خبرگزاری میزان - جنایت شکنجه و قتل شهروند بیمار فلسطینی، «عمر اسعد» 80 ساله اهل رام الله، از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در ژانویه 2022 هنوز دریادهاست؛ زمانی که نظامیان صهیونیست او را دستگیر کردند، چشم‌بند و دستبند زدند. سپس او را به ساختمان متروکه‌ای بردند و در دمای نزدیک به صفر روی زمین انداختند.

این شهروند سالخورده فلسطینی در این شرایط دچار ایست قلبی شد و به شهادت رسید.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، این شهروند فلسطینی پس از یک سفر طولانی تبعید به سرزمین خود بازگشت؛ او یک شهروند آمریکا و یک سرمایه‌گذار بود؛ به وطنش بازگشته بود تا باقی عمر خود را در خانه اجدادی خود در میان خانواده و مردم بگذراند.

قاتلان او از یک گردان معروف صهیونیستی هستند؛ این گردان توسط یک انجمن راستگرای افراطی با همکاری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تأسیس شده است.

این سازمان در سرکوب و شکنجه فلسطینیان بیگناه بدون نظارت و پاسخگویی سابقه طولانی دارد؛ در سال 1999 تأسیس شد و گردان کشتار خود را در جنین، نابلس، رام الله و دره اردن متمرکز کرد؛ چهار نفر از اعضای آن از خود در حال شکنجه فجیع یک فلسطینی فیلم گرفتند و با افتخار به کاری که انجام دادند، تصاویر را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

در حالی که اقدامات اینچنینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در برخی موارد با واکنش‌های جهانی مواجه شده و درخواست‌هایی برای تحقیقات صورت گرفته اما رژیم صهیونیستی با پشتیبانی غرب عاملان جنایان را از پیگیری و مجازات مصون داشته است.

این جنایات همچنین نوار غزه در سال 2014، در طول جنگ 50 روزه را به یاد می‌آورد؛ وقتی از یک ساختمان مسکونی در شرق اردوگاه آوارگان البریج، نظامیان رژیم صهیونیستی به طور کامل یک ساختمان را تخریب کردند و افراد داخل آن را به قتل رساندند.

مقامات رژیم صهیونیستی از این اقدامات به طور همه‌جانبه حمایت کرده‌اند تا جایی که اظهارات آنها حتی خشونت ساکنان اراضی اشغالی را نیز برانگیخته است.

نظامیان رژیم صهیونیستی در سال‌های متمادی همواره به جنایاتی مانند آنچه علیه «عمر اسعد» انجام داده‌اند، ادامه می‌دهند و دامنه این جنایات روز به روز افزایش می‌یاد.

با این وجود در سایه سکوت نهادهای بین‌المللی هیچ پاسخگویی برای این جنایات که جدیدترین مورد آن در روزهای اخیر در اردوگاه جنین روی داده، وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *