رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وعده‌های پوچ بایدن در زمینه مهاجرت و ادامه سیاست‌های ترامپ

14:59 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۰۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جو بایدن در حالی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ انتقاد می‌کرد که همچنان این سیاست‌ها را تاکنون دنبال کرده است.

خبرگزاری میزان – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در دوران مبارزات انتخاباتی خود سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به شدت هدف انتقادات خود قرار می‌داد.

اکنون و با گذشت دو سال از ریاست جمهوری بایدن، همچنان سیاست‌های ترامپ در زمینه مهاجرت در آمریکا ادامه یافته است.

به گزارش «گاردین»، در دوران دونالد ترامپ، آمریکایی‌ها با هجوم تقریبا مداومی از لفاظی‌ها و سیاست‌های نژادپرستانه، ضدمهاجرتی، به‌ویژه در مورد مرز آمریکا و مکزیک مواجه بودند، زیرا همان فردی که شعارهای ساخت دیوار در آنجا را مدیریت می‌کرد، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 پیروز شد و به کاخ سفید راه یافت.

ترامپ مدعی بود که مهاجران در حال تهاجم به آمریکا هستند و سیستم پناهندگی آمریکا فاجعه‌بار است؛ وی بارها کشورهای آفریقایی و مهاجران رنگین پوست را هدف توهین‌های خود قرار داد.

در ابتدا، بایدن با انبوهی از اقدامات اجرایی و سایر گام‌های اولیه برای خنثی کردن سرکوب ترامپ، این کار را انجام داد اما به سرعت رویه خود را تغییر داده و تاکتیک‌های خشن‌تر او به یک مسئولیت سیاسی تبدیل شد و به جمهوری خواهان این اختیار را داد تا روایت‌های نادرست و در عین حال قانع کننده - برای برخی - در مورد یک مرز «باز» ​​و سوء مدیریت را ارائه کنند.

به سرعت اقداماتی که دولت بایدن در سال‌های اخیر علیه پناهجویان و به خصوص در مرزهای جنوبی این کشور اتخاذ کرد، فعالان و حامیان حقوق پناهجویان و مهاجران را به واکنش واداشت.

سیاست‌های ماه‌های اخیر بایدن در زمینه مهاجرات بدین معناست که تغییری در روند ضد مهاجرتی آمریکا ایجاد نشده و بایدن همچنان سیاست‌های دلت قلبی این کشور را دنبال می‌کند.

بسیاری از استراتژی‌های مرزی ترامپ و بایدن بر این مفهوم استوار است که اگر دولت آمریکا به اندازه کافی موانع ایجاد کند و از شر انگیزه‌های کافی خلاص شود، پناهجویان از تلاش برای آمدن به این کشور دست خواهند کشید.

مقامات دولت بایدن همچنین گفته‌اند قانون جدیدی را برای محدود کردن بیشتر پذیرش پناهندگی پیشنهاد خواهند کرد، اقدامی که خشم مدافعان را برانگیخته است که قبلا با ممنوعیت‌های مشابه در دوران ترامپ مبارزه کرده بودند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *