خشونت‌های تسلیحاتی مرگبار؛ بحرانی بی‌پایان برای مدارس آمریکا

14:54 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۵۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‎های مرگبار در مدارس آمریکا با وجود انتقادهای گسترده همچنان روندی رو به افزایش دارد و قربانی می‌‎گیرد.

خبرگزاری میزان – آمریکا از آغاز سال جاری میلادی تا 29 ژانویه متحمل 44 تیراندازی جمعی شده است، که بدترین سال ثبت شده از سال 2014 است که آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی شروع به جمع‌آوری آمار کرده است.

موضوع سلاح عمیقا در جامعه آمریکا و بحث‌های سیاسی و اجتماعی این کشور ریشه دوانده است.

در سال 2022، 641 تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داد که پس از 690 تیراندازی در سال 2021، دومین رکورد به شمار می‌‎رود.

اما بخشی از این تیراندازی‌های جمعی که طی سال‌های اخیر نگرانی بیشتری را به همراه داشته مربوط به مدارس آمریکاست.

به گزارش « stripes»، کودکان شش ساله باید خواندن را یاد بگیرند، کلمات جدید را با تطبیق حروف با صداها شناسایی کنند، و جمع و تفریق اولیه را انجام دهند اما اکنون در آمریکا یک کودک 6 ساله به سمت معلم خود در ویرجینیا تیراندازی کرده است.

تیراندازی در مدارس آمریکا غیرعادی نیست؛ بر اساس داده‌‎های کتابخانه دیجیتال امنیت داخلی تحت حمایت دولت آمریکا، از سال 1970 تاکنون بیش از هزار و 300 تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است؛ از زمان تیراندازی در دبیرستان «کلمباین» در سال 1999 در کلرادو، که در آن دو نوجوان 13 نفر را کشتند، بیش از 500 تیراندازی در مدرسه رخ داده است.

 تیراندازی در «اوالده»، تگزاس، در ماه می 2022، که در آن 19 کودک و دو بزرگسال کشته شدند، جدیدترین قتل عام مدرسه بود که شهروندان آمریکا را شوکه کرد.

مردم آمریکا بیش از حد به تیراندازی در مدارس عادت کرده‌اند، که بیانگر نیاز به تغییر در سیستم این کشور است؛ با این حال، خبر تیراندازی یک کودک 6 ساله به معلمش همه را شوکه کرد؛ از میان تمام تیراندازی‌ها در مدارس، هیچ یک از تیراندازان تا این حد در سن پایین نبوده‌اند.

در حالی که سیستم حقوقی تیراندازی بی‌سابقه‌ در مدرسه‌ای در ویرجینیا را بررسی می‌کند تا مشخص کند چه چیزی در این اقدام وحشتناک نقش داشته است، درهای مدارس در سراسر آمریکا باید به طور روزانه باز شوند و با این وجود والدین درباره امنیت کودکان خود در مدارس نگران هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *